10. rujna 2014.

Keksi od heljde sa džemom od malina / Buckwheat & raspberry thumbprints


Prošlo je otprilike 2 mjeseca otkako sam izbacila šećer bilo koje vrste iz prehrane. Razlog tome vrlo je jednostavan i logičan, a tiče se naravno zdravlja (zdrava sam). Shvatila sam da se osjećam stalno umorno i odlučila sam konzumirati šećer isključivo u obliku svježeg sezonskog voća, suhog voća, meda ili koji put kockice tamne čokolade od 70 % ili više kakaa. Ne moram niti napomenuti da se osjećam puno zdravije i poletnije i da s vremenom imam sve manju želju za slatkim namirnicama.
U samom kreiranju recepata, pogotovo onih slatkih, bez šećera, uvelike mi pomaže jedan od mojih najdražih blogova, Green kitchen stories. Tako su me i inspirirali na ovaj recept, kekse od heljde punjene džemom od malina, bez šećera. Heljdu obožavam i na mom blogu ste mogli primijetiti da ju stvarno često koristim. Sviđa mi se njen orašasti i intenzivan okus.

U dm-u sam našla koncentrirani sok od suhih šljiva i uz med, njime sam odlučila zasladiti kekse. Možda vam ovi keksi neće ispasti prhko poput onih klasičnih, no činjenica da jedete nešto zdravije neka prevagne u izboru, naročito ako volite heljdu.
Za 15 keksića trebati će vam:
200 g heljdinog brašna
90 g maslaca
2 žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja
1 dl  koncentriranog soka od suhih šljiva (dostupan u trgovinama dm-a, ali ga možete pripremiti  tako da namočite suhe šljive u vodi preko noći, idući dan izmiksate i procijedite dobiveni sok)
1/3 žličice vanilije u prahu (ili sastružite sjemenke iz 1 mahune vanilije)
prstohvat soli
1/3 žličice cimeta u prahu
1/2 žličice ppraška za pecivo
1 žlica meda

Za džem od malina bez šećera:
250 g malina
2 žlice meda

Priprema

Džem pripremite tako da kuhate maline sa medom oko 20 minuta na laganoj vatri dok većina tekućine ne ispari i dok se ne zgusne.
Heljdino brašno pomiješajte sa vanilijom, prstohvatom soli, praškom za pecivo i cimetom, dodajte hladan maslac na komadiće, maslinovo ulje te mijesite dok ne dobijete smjesu nalik krušnim mrvicama. Dodajte sok od šljiva i med te umijesite prhko tijesto. Tijesto spremite u hladnjak na 20-ak minuta.
Pećnicu ugrijte na 180C.
Tijesto podijelite na 15 jednakih djelova pa oblikujte dlanovima u kuglice. Stavite ih na papir, spljoštite te napravite udubinu u sredini svakosg keksa. Na sredinu keksa stavite po žličicu džema od malina teih pecite 15-ak minuta.

4 komentara:

Tamara kaže...

Kad sam vidjela fotku podsjetilí su me na recept koji sam zapazila na GKS blogu. I meni su odmah zapeli za oko.
i kod mene je ista situacija sa secerom ali i brašnom.smanjila sam UH na minimum i odlicno se osjecam. A tijelo vise ne trazi slatko

Unknown kaže...

ja sam jednako tako izbacila šećer potpuno iz svoje prehrane...dečke nisam mogla nagovoriti na to...ja sam morala jer nisam htjela hraniti "zloće" u sebi...ne nedostaje mi uopće....za svaki slučaj lijepo je i ovo znati i imati u folderu...

Vesna Nesic kaže...

Kompletno savršen recept!

Petra Kranjica kaže...

Krasno izgledaju!
Bojim se da bih bez šećera imala apstinencijske krize, jer ti bilo jako teško u početku?