6. lipnja 2010.

Punjene lokarde ili plavice

Koju ribu najviše volite jesti i pripremati?

Ja preferiram plavu ribu od bijele jer ima izražajniji okus. Volim je na sve moguće načine..najviše u brudetu, pečenu u foliji u pećnici ili pak na gradelama :D, a prženje u ulju izbjegavam maksimalno jer se riba natopi ulja i to mi nije to. No to ovisi i od ukusa do ukusa.

Lokarda ili plavica (sgomber japonicus colias) je plava riba najbliža skuši po obliku tijela. Ipak postoji mala razlika između skuše i lokarde. Lokarda ima sivkaste pjege na trbušnom i bočnom djelu, dok je kod skuše taj dio tijela potpuno bjelkastosrebrnkast. Druga značana razlika je u oku koje je kod lokarde mnogo veće.

Za vruće ljetne mjesece ovo jelo može biti idealna lagana ljetna večera ili ručak uz čašu vina i neko povrće.
Uh, što volim ljeto! :)

Nisam znala što bi sa komadima lokarda koje smo kupili na tržnici, pa sam poškicala nekoliko recepata na internetu, prilagodila sastojcima koje imam kod kuće i svi smo bili zadovoljni. :)
Lokardu možete zamjeniti i skušama jer su vrlo slične!

Za 2 osobe:

2 veće lokarde (ili skuše)
šaka pinjola
šaka rikule
žličica senfa iz Dijona (može se izostaviti)
šaka naribanog parmezana Parmiggiano Reggiano ili dr.
svježe mljeveni papar i svježe mljevena morska sol
extradjevičansko maslinovo ulje
sok od pola limuna
1 maleni ražanj češnjaka
listići kadulje

Lokarde očistite tako da najprije odstranite glavu, a zatim prerežete na pola po dužini i izvadite sve iznutrice. Glave možete iskorisiti za dobar temeljac. Zatim izvadite pažljivo i glavnu kost, te ostale male kosti u ribi, sa pincetom ili rukom. To treba pažljivije napraviti da ne bi uništili teksturu mesa. Operite ribe pod mlazom hladne vode i posušite ubrusom. Ribe po dužini zarežite na par mjesta sa nožem tako da kad ih budete začinili da se svi okusi prožmu kroz ribu.
U zdjelici izmješajte pinjole, nasjeckanu rikolu i na vrlo sitno narezan češnjak te ostale sastojke. Dodajte samo nekoliko kapi limunovog soka, zatim maslinovog ulja dok ne dobijete gustu smjesu kojom ćete puniti lokarde. Začinite po vlastitom ukusu. Utrobe lokarde napunite smjesom te lagano sa strane pritisnite da nadjev ne iscuri van tokom pečenja. U lokarde odozgo još utrljajte soli, papra, kapi limunovog soka te malo maslinovog ulja. Pecite u foliji u koju ste nabacali nekoliko listića kadulje, 20-25 minuta na 220 Celzijevih stupnjeva dok ne poprime lijepu koricu na površini i ovisno o veličini lokarde. Poslužite uz zelenu salatuili krumpire. Ja sam poslužila uz salatu od radića.

Broj komentara: 8:

JA U KUHINJI... kaže...

Joj kako je ovo fino... a tek fotke... poezija :)

Unknown kaže...

Samo da mi je ove moje momke naučiti jesti ribu. Ja ribu volim, doduše ne volim je čistiti ali, ....
Ovaj tvoj recept mi je fantastičan, pogotovo što su pečene u foliji. To mi treba!!!

Nevena Buljan kaže...

Hvala vam drage Maslinka i Snježa!
@Snježa: i meni je bilo mrsko čistiti ribu, ali zbog ogromne volje da je sama pripremam nekako malo potrpim i očistim..a volim je i sama očistit da znam da nije ništa ostalo unutra od iznutrica :))

cosmo2503 kaže...

Super izgleda. Ja plavu ribu jedem u brudetima ili sa gradela, ali je u foliji nisam pekla.
Inače u Sarajevu nikada ne pravimo ribu na gradelama, to nam je samo gušt kada odemo kod prijatelja koji imaju kuću u Neumu, tako da su mi pećnica ili brudet jedini izbor.
Ovo mi se jako dopasda i pogledat ću kakva je ponuda u našim ribarnicama, uopšte nisam zapazila lokarde.

Branka - byB kaže...

jako dobro !! Ja sam također pobornik plave ribe i jedna sam od onih koji je često jedu a mogla bih je još češće. Recept ti je odličan, slike su prekrasne !!

Dilajla kaže...

Je ona zadnja slikica s Žurkova, a plavice obožavam na gradelama odlične a jeftine kg=10 kn

Tadeja kaže...

Ja jako volim plavu ribu, a što se tiće ljubavi prema lokardama mislim da mi ju je usadila mama, jer ih ona jako voli. Nikad nisam shvaćala tako strašnu razliku u cijeni između bijele i plave ribe i mislim da je nepravedno tolika, jer jest bijela riba odlična i lagala bih kad bi rekla da je ne volim, ali ipak je precijenjena u odnosu na plavu.
Mi smo se neki dan, suprug je kupio, zajeli u lokardama.
Odličan ti je receptić, fotografijama mora nama kontinentalcima mast vadiš! :)

Nevena Buljan kaže...

@Cosmo2503: hvala ti.. niti ja nemam skoro nikad priliku jesti ribu na gradelama, par puta sam je jela kod prijatelja i oduševila me.. :))

@Branka: hvala ti! :))

@Dilajla: hvala ti, jest, to je sa Žurkova :))

@Tadeja: hvala ti! :), totalno si u pravu što se tiče razlike između plave i bijele ribe, s tim je još plava riba zdravija, a jeftinija, koga god pitam koju više voli, svi se nekako izjasne da preferiraju bijelu, a plavu čak ni ne vole. Ja vjerujem da je to zbog intenzivnog okusa plave ribe, a bijela ima ipak delikatniji i nježan okus. Kako god, ja ću plavu ribu uvijek s guštom pripremati. :))