20. veljače 2013.

Kolač od heljde sa borovnicama

 U zadnje vrijeme počela sam opet pripremati zdrave kolače. Ne znam da li je to samo faza i koliko dugo će potrajati, ali nemam želju za teškim i kremastim kolačima. Možda je tome pridonijela i činjenica da sam za rođendan dobila na poklon kuharicu "Snaga sirovog", autora  Lene i Darka Jurića. Knjiga me je jednostavno očarala, toliko je inspirativna da svakim danom sve više imam želju pripremati razna jela od svježeg sirovog povrća i sjemenki, ili deserte na bazi suhog i svježeg voća. Nakon takve hrane sam poletnija, osjećam se bolje i zdravije, imam više energije. Možda je to i način proljetnog čišćenja organizma od teške zimske hrane. Sumnjam da ću preći na sirovojelstvo, ali nastojati ću kombinirati više sirove hrane u svakodnevni jelovnik.

Danas vam ipak neću predstaviti sirovi kolač, već tortu koju sam nedavno radila sa borovnicama i heljdinim brašnom. Tortu koju često pripremim u 10-ak minuta sa sastojcima koje uvijek imam doma, a to su brašno, jaja, ulje, jogurt, šećer i sezonsko voće po želji. Mjere su u čašicama za jogurt od 180 ml i za ovaj kolač vam zaista ne treba kuhinjska vaga. Mnogi zovu ovaj kolač - jogurt kolač.

Za tortu promjera 18 cm

Suhi sastojci:
2 i pol čašice brašna od heljde
1 žlica praška za pecivo
prstohvat soli
2/3 čašice smeđeg šećera
1 vanilin burbon šećer

tekući sastojci:
1 čašica jogurta
2/3 čašice običnog maslinovog ulja (ne koristiti ekstradjevičansko) ili suncokretovog ulja (može i kokosovo)
2 jaja

+ 250 g zamrznutih ili svježih borovnica
2 žlice smeđeg šećera za posipati po vrhu!

Suhe sastojke promiješajte.
Tekuće sastojke umutite pa ih pomiješajte sa suhima. Dodajte 1/2 borovnica i pažljivo promiješajte kako smjesa ne bi skroz poprimila ljubičastu boju. Ulijte u kalup pa pobacajte po vrhu ostatak borovnica. Posipajte površinu sa 2 žlice šećera jer će se tokom pečenja lagano karamelizirati i stvoriti hrkava korica. Pecite na 190 C, 30-40 minuta.

Za kraj pjesma, meni iznimno draga, sa nedavnog Festival di Sanremo! <3 p="">

Broj komentara: 15:

Dunja kaže...

I ja čeznem za jednostavnijom i laganijom hranom. Ovaj kolač od heljde i smrznutih borovnica odlična ideja.

jubistacha kaže...

Ovo je baš po mom guštu!

Milica - Na tanjiru kaže...

Biskvitni kolač od heljde i još sa borovnicama! Fantastično! Ovo pamtim! :)

Branka - byB kaže...

Zdravi kolači su mi uvijek dobar izbor, a ovaj mi je jako interesantan i jako dobro izgleda. Imam doma sve što je za njega potrebno i vjerujem da će uskoro na isprobavanje !

Anja kaže...

Izgleda super sočno, isprobala sam dosta sličnih i uvijek volim pojest ovakav kolač :)

Petra Kranjica kaže...

Baš je popularna heljda u zadnje vrijeme, sviđa mi se.

Andrea kaže...

Evo baš sam danas u Dm-u mjerkala heljdino brašno i htjela sam ga kupiti pa da isprobam ovaj kolač. Onda sam se sjetila da još nema borovnica pa sam odlučila još malo pričekati.
Jako mi se sviđa i kombinacija sastojaka i krajnji rezultat, kolač izgleda prekrasno, obavezno ću ga isprobati. :)

Mirjana kaže...

Bas mi se dopada, jednostavno i zdravo.

Mirjana kaže...
Autor je uklonio komentar.
Mirjana kaže...
Autor je uklonio komentar.
Mirjana kaže...
Autor je uklonio komentar.
Tamara kaže...

rekla bih da je ovo zdravi kolač!

Bite my cake kaže...

zaista je divna!

Lok kaže...

Odlično izgleda, moram probat:)

Unknown kaže...

Kolač izgleda jako fino a vjerujem da je i zdrav! Super!