1. kolovoza 2011.

Kuhanje, druženje i fotografija - 3. nastavak - breskve na žaru sa sladoledom od vanilije, prženim mrvicama kruha i lagano slanom karamel kremom

Slijedi 3. nastavak i ujedno i zadnji nastavak dugačkog posta. :)

Desert kojim smo se počastili sastojao se od kratko zapečenih bresaka, kremastog sladoleda od vanilije, prženih mrvica kruha i lagano slane karamel kreme.

U jednom od mojih prethodnih postova već ste mogli vidjeti recepturu za domaću verziju sladoleda od vanilije. Ovaj put sam odlučila ga napraviti po drugačijem receptu iz jedne fantastične kuharice sa receptima za domaći sladoled, no na kraju smo svi zaključili da je onaj prethodni recept sa manje žumanjaka bio puno bolji.
Ovdje ću svejedno napisati recept iz kuharice, možda vam se više svidi, ja ipak ostajem pri svojoj prvoj recepturi sa meni idealnim omjerom između žumanjaka, mlijeka i slatkog vrhnja.

Inače, sladoled od vanilije sa prženim mrvicama integralnog kruha tradicionalno se priprema u Engleskoj, zapravo, radi se o starinskom engleskom receptu...kako bi Englezi rekli, "old-fashioned". Baš zbog toga ja sam odlučila iskoristit integralni kruh koji sam dan prije spekla i uklopiti ga u desert.
Kao šećer na kraju, u pravom smislu riječi, sjetila sam se da imam u hladnjaku lagano slanu karamel kremu koju sam napravila po receptu iz kuharice Sigrid Verbert, autorice poznatog talijanskog bloga "Il cavoletto di Bruxelles". Ta izuzetno talentirana i sposobna Belgijanka, veliki zaljubljenik u gastronomiju i kuhanje, koja već dugo godina živi u Italiji, iza sebe ima nekoliko izdanih kuharica, a njena najnovija kuahrica "Regali golosi, ricette salate e dolci per tutto l'anno" mene je jednostavno oduševila.
Radi se o karamel kremi koju sam do sad radila na malo drugačiji način, a kad sam ju napravila po njenom receptu imala sam osjećaj kao da jedem kremu od bombona, npr. werther's original. :))

Pa da krenemo s receptima..

Breskve na žaru


Za 4 osobe:
2 breskve prepolovite, odstranite košticu i zapecite na grillu sa unutarnje strane vrlo kratko, cca 5 minuta da se ne raspadnu, ili ih zapecite u pećnici na 10-ak minuta na 200 stupnjeva.

Sladoled od vanilije 
sastojci za oko 1/2 l sladoleda:
250 ml punomasnog mlijeka
250 ml slatkog vrhnja
4 žumanjka
1 žlica kukuruznog škroba ili gustina
1 mahuna vanilije ili 2 bourbon vanilin šećera (šećer sa sjemenkama vanilije)
70 g šećera

1. Mlijeko zakuhajte sa sjemenkama mahune vanilije, kad provrije maknite s vatre.
2. Žumanjke umutite sa šećerom u posudi, polako ulijevajte vruće mlijeko miješajući, nikako nemojte odjednom dodati cijelu količinu mlijeka jer bi žumanjci mogli koagulirati, a nikako ne želimo dobiti kajganu od svega.
3. Posudu sa mlijekom i žumanjcima stavite iznad veće posude u koju ste stavili vodu da kuha, tj. kuhajte na pari sve otprilike 5 minuta, dok se malo ne zgusne. Pazite da ne prekuhate smjesu, da ne bi žumanjci koagulirali. Također kuhajte na srednjoj temperaturi, posuda sa žumanjcima i mlijekom ne smije dodirivati veću posudu u kojoj voda kuha, to se odnosi na bilo što što ćete kuhati na pari.
4. Ohladite smjesu sa žumanjcima, a zatim umutite slatko vrhnje u ne tako čvrsti šlag, neka bude malo mekši.
5. Obje smjese pomiješajte, stavite u zamrzivač, a zatim svakih pola sata izvadite smjesu i izradite mikserom, zatim vratite u zamrzivač dok sladoled ne bude zaleđen.

Pržene mrvice integralnog kruha
Sastojci:
80 g maslaca
150 g integralnog kruha (sredina)
80 g smeđeg šećera
1. Sredinu (koricu izostavite) integralnog kruha natrgajte ili zdrobite u mrvice.
2. Maslac otopite u tavi, dodajte šećer i mrvice i pržite dok ne poprime malo tamniju boju. Po želji možete dodati i cimeta.
3. Ohladite mrvice te ih servirajte uz kuglu sladoleda, a ako želite "old-fashioned" engleski sladoled, prije nego li se sladoled potpuno zamrzne, primiješajte mu mrvice kruha.

Karamel krema
sastojci za manju teglicu, kao ovdje na slici:
300 g šećera
80 g maslaca na sobnoj temperaturi
4 dl običnog slatkog vrhnja (ne za šlag i ne biljno!)
1 žličica soli

1. Šećer lagano otopite na vatri, nemojte miješati. Kada se pretvori u karamel, maknite s vatre, dodajte listiće maslaca, žličicu soli  i polako ulijte slatko vrhnje.
2. Vratite na laganu vatru te miješajte sve dok se karamel potpuno ne otopi, jedno 5 minuta i dok ne dobijete jednoličnu kremu.
3. Maknite s vatre, ohladite i pohranite u staklenku, čuvajte karamel kremu u hladnjaku.

Slaganje deserta:
U udubine pečenih breskvi dodajte kuglu sladoleda, karamel kreme po želji te posipajte sa prženim mrvicama kruha.
fOtografije: Viktor Pravdica
                  Nevena Buljan

Broj komentara: 15:

Bite my cake kaže...

Evo meni omiljenog deserta, fantastičan post, jedva sam dočekala :) Radila sam malo drukčije, ali ovakaramel krema mi se jaaaaako sviđa, ovu kombinacuju moram isprobati. Nevena, prelijep post i krasne fotke, bravo ekipa! :)

Miroslav kaže...

Fotografije su toliko lepe, da jednostavno nemam reči.
Odličan desert. Vrlo lagan i prikladan sezoni. Nema ništa lepše leti od sočnih breskvi, a još kad se malo proprže il'ispeku, ma divno.
Sve pohvale.

Dilajla kaže...

Da je bar meni jedan Viktor prijatelj divne fotka ,moram reći da sam baš uživala u ovom postu s svim svojim čulima.

Mimi kaže...

I ja sam jedva docekala ovaj post! :) Ovakvi deserti mi se mnogo dopadaju... :) Peceno voce u kombinaciji sa sladoledom - EXTRA! :)

Anonimno kaže...

U dobrom drustvu uvek sve bolje prija..a jednostavne stavri su nekad mnogo ukusnije nego komplikovane(hm ovo bi se moglo donositi na mnogo toga u zivotu):)

Milin kuvar kaže...

Tako divno, stvarno svaka čast!

mignonne kaže...

Fotke su carobne, kombinacija voca i sladoleda je taaako divna, vidim da ste se sjajno proveli...bas sam uzivala u ovom postu!;))

Ana kaže...

Nevena, ovo je prava fantazija!

Maja kaže...

Divno si se ti provodila s prijateljima :) Obožavam pečeno voće, pogotovo u kombinaciji s ledenim sladoledom. Kombinacija s karamelom ( u koji si dodala malo soli) zvuči odlično! Predobre fotke!!

Nada kaže...

Fantazija,..fotke očaravajuće..
Ovako nešto sam i sama imala na umu, ali sad ovaj karamel i popržene mrvice su me oborile skroz..
Super Nevena!

Sanja Manasijevic kaže...

Sve mi je prelepo, izgleda savršeno ukusno i slasno! Moraću da isprobam sve kada sledeći put budemo pravili roštilj.

Fotografije divne, a pogledala sam i galeriju gosp. Viktora i jako mi se dopada to što radi, ima svoj stil i atmosfera na fotkama je odlična.

Sanja kaže...

Pa ovo izgleda i zvuci fantasticno. Da znas da cu, cim ovamo stigne ljeto, prirediti sebi i svojim prijateljima ovakav uzitak. Slike su fantasticne.

JA U KUHINJI... kaže...

Nemam reči kako ovo sve zajedno fantastično izgleda...

Anonimno kaže...

Wow, desert baš po mom guštu,:) možeš mi ovo spremit, hvala! A fotografije od Viktora su prepre dobre!

Daj griz kaže...

Predivno, izgleda jako gustiozno i možda mogu pretpostaviti okus, ali kad probam javim!