23. listopada 2011.

Marmelada od kestena/maruna

Moram priznati da do prije 2-3 godine nisam mogla podnijeti okus kestena, a kamoli okus kestena u slatkoj verziji poput kesten pirea ili ovakve marmelade. Jednostavno mi  brašnasti okus kestena (ili sličnih namirnica kao što je krumpir) nikako nije odgovarao u slatkoj verziji. To je jedan od razloga zašto ni dan danas ne jedem knedle sa pekmezom, ili kako ih mi ovdje zovemo, slatki njoki. A ne!, čak niti moja nona koja je majstor za njoke ne može me natjerati da se nakon ručka zasladim njenim slatkim njokima poprženim na "mrvicama od baškota" (da, to su najbolje prezle) ;) !
A onda ovako ide priča dalje. Prije godinu dana, savim slučajno, onako usputno, iz čiste znatiželje, probala sam  malo drugačiju verziju marmelade od kestena. Sadržavala je sjemenke vanilije i smeđi neprerađeni šećer ili kako je pisalo "zucchero di canna" i uopće nije bila preslatka (u supermarketima u Trstu sve marmelade od kestena su ubitačno slatke!), bila je, kako bi se reklo, baš po mjeri. Niti nju nisam odmah pretjerano zavoljela, ali u trenucima krize za slatkim posezala sam za njom i to kada ne bi bilo ničeg slatkog u kući. I možda mi nećete vjerovati, ali tako sam zavoljela marmeladu od kestena. :) Niti dan danas nisam neki veeeliki ljubitelj kestena, ali ova marmelada me očarala i učinila da više zavolim kesten!
Tko zna, možda jednog dana "padnem" i na nonine slatke njoke!;)
U Francuskoj ova delicija je također vrlo popularna, pod nazivom "Confiture de marrons/chataigne" ili "Crème de marrons ".
Kod nas ovu marmeladu možete kupiti u Mercatoru po cijeni od 50 kn od franc. proizvođača, što je stvarno stravično puno, kad ju možete doma napraviti  za puno manje novaca.

Za cca 500 g marmelade trebati će vam:
500 g kestena ili maruna
200 g smeđeg šećera 
200 ml vode
1 mahuna vanilije
50 ml ruma, konjaka ili Grand Marniera

korica 1 bio naranče
korica 1 bio limuna

1. Kestene zarežite u križ na korici te ih kuhajte u vodi 20-ak minuta. Zatim ih ocijedite i ogulite od kore (najdosadniji dio, bilo bi dobro da ih gulite s nekim kako bi vam vrijeme prošlo brže) :))
2. Usitnite ih u multipraktiku ili sličnom (koristila sam štapni mikser! :) u fini kesten pire.
3. Zakuhajte vodu sa šećerom, koricom bio limuna i naranče. Kuhajte 10-ak minuta sirup, a zatim ga maknite s vatre i procijedite od korice.
4. Sirup stavite u veću posudu zajedno sa kesten pireom, a zatim dodajte i sjemenke vanilije koje ste izvadili iz uzduž prerezane mahune vanilije te mahunu vanilije, sve promiješajte.
5. Kuhajte sve zajedno 20-ak minuta i na kraju dodajte alkohol te izvadite mahunu vanilije.
6. Ulijte u sterilizirane staklenke te čuvajte u hladnjaku.
 Ova marmelada mi je najukusnija uz tople palačinke pa sam ju poslužila i uz palačinke od bundeve. Ovaj put nema recepta jer sam ih radila odokativno, tako da nema šanse da se sjetim količine sastojaka. Jedino ću vam reći da sam u uobičajenu smjesu za palačinke ( u koju stavim samo žumanjak) dodala nekoliko žlica pirea pečene bundeve i voila, hrskave palačinke od bundeve sa marmeladom od kestena - pravi jesenski desert!

Broj komentara: 29:

Branka - byB kaže...

Nevena draga očarana sam ! Marmeladom od kestena koja je sama po sebi originalna, a uz sastojke koje si stavila mora biti i jako ukusna i fina. Uz to palačinka od bundeve, savršena jesenska kombinacija ! Marmeladu definitivno pravim !!

What's for dessert? kaže...

Palačinke s marmeladom od maruha moraju biti stvarno nešto posebno. Sve zalihe maruna su završile u škrinji, ali ako ih budem još jednom išla brati, obavezno moram probati marmeladu.

What's for dessert? kaže...

Da li se mjera od 500 g maruna odnosi na marun u kori ili čiste?

Nevena Buljan kaže...

@Branka: hvala ti! Javi dojmove! :)
@What's for dessert: marun u kori :)
tako da se gramaža smanji

Anonimno kaže...

Nisam niakd znala da se od kestena mzoe praviti i marmelada.Nema ga jos ovde ali zapisacu recept;) Mora d aje divna :)

Dunja kaže...

Prvo, sklad i harmonija na fotkama, prekrasno, drugo ideja fenomenalna, kesten u obliku marmelade, super.

Sweet Corner kaže...

Nisam nikada probala, mada si me sada bas zagolicala. Nisam ljubitelj kestena u kolacima, zapravo je to jedina stvar koju ne volim, ali mogu pojesti, ali ovo mi se cini fenomenalno,, pogotovo u kombinaciji sa palacinkama koje sam radila i potvrdjujem da su predobre. Fotke su ti, predivne, nemam rijeci!

Monika kaže...

Prvo i osnovno, fotke i prezentacija su bezprijekorni! Oduševila si me. Nadalje, ja nisam ljubitelj proizvoda od kestena. Volim ih pečene, kuhane malo manje, ali kesten pire mi je presladak i ne paše mi. Prošle jeseni je tata donio sa nekog sajma marunelu, odnosno namaz od kestena (čini mi se da je i čokolade bilo u njoj). Bila je ok, ali ništa specijalno, dok se Darko ubijao u njoj. On doduše voli i kesten pire, ali ne voli kuhane ni pečene kestene. Čudna smo mi družina :) uglavnom, mislim da bih za njega baš mogla napraviti ovog đžema. Možda bi ga čak i ja pojela na kojoj palačinki :)

Josipa kaže...

Sve sam već rekla na facebook-u. Jako mi se sviđa i jedva čekam da ju napravim! Oduševljena sam fotkama! :)

Nina kaže...

iskreno moram priznati da kestene u slatkoj varijanti ne volim, obzirom na to nije mi nikad niti palo na pamet da napravim marmeladu, zanimljivo zvuči ali ne vjerujem da ću je tako skoro isprobati, barem ne za sebe, možda eventualno nekome za poklon

Dilajla kaže...

Kesten i kokos moja dva najobožavanija dodatka ,a marmelada od kestena jedna od omiljenijih iako ju radim drugačije definitivno treba probati i tvoju verziju.Nisam ni znala da ih ima kupiti kod nas(mislim na marmeladu)

Bite my cake kaže...

Nevenić, ti mene uvijek iznova razveseliš svojim receptim ai fotkama. Svaki put jedva ćekam tvoj idući post. Pa ovo je jednostavno fenomenalno. Prošle godine smo gulili kestene i radili pire za kolač, ali nije mi palo na pamet praviti marmeladu. Nisam nikad probala marmeladu od kestena, ali pošto ja volim kestene i marmelade, mislim da bi mene ovo oduševilo. Pogotovo s tim smeđim šećerom

Nevena Buljan kaže...

Hvala puno svima, drago mi je da vam se svidjela marmelada! :)

@Monika: pa ovaj naziv marunela je skroz originalan :) i ja sam tek nedavno zavoljela kesten pire, čak kupovni od Leda mi je sasvim pristojnog okusa :) mislim da bi ti dragi mogao biti oduševljen ovom marmeladom :D

@Tamarić: hvala ti :)!

J e l e n a kaže...

Bože moj, kakve očaravajuće fotografije. Mogu se posteri od njih napraviti.

Za marmeladu od kestena nisam nikada čula a kamoli probala. Na blogovima sam skoro videla prvi put i kako pitomi kesten u onoj svojoj košuljici bockavoj izgleda kao jež maleni. Prelepo Nevena, ali apsolutno prelepo! Uvek se stvari koje ne ljubimo daju spremiti na neki drugi način da nam prirastu srcu.

JA U KUHINJI... kaže...

Fotke su božanstvene!!!!
Što se tiče marmelade, nikad nisam jela ništa slično a sad kad gledam možda bih se i upustila u čišćene kestenja zbog ove lepote :)

Mimi kaže...

Ja jako volim slatkise sa kestenom, ali nikada nisam ni cula za marmeladu. Predivno mi zvuci i puno ti hvala na receptu! :)
Fotke su vise nego lepe!!!

Anonimno kaže...

Izgleda fino! I preslatko je upakirana:) pozdrav!!!!

Casa de vainilla kaže...

Odusevila si me ovim receptom, odavno trazim nesto na tu temu. Meni je kesten jedna od najdrazih namirnica i nema sumnje da ce me ovaj namaz oduseviti :)
Ovde kod nas prodaje se konzervirani kesten pire bez ikakvih dodataka, sta mislis da li bi mogla time da se posluzim pa da izbegnem ovo kuvanje i ljustenje?

Fotke su prlepe, ocarana sam!

Nevena Buljan kaže...

Hvala svima! :-)))
@Casa de vainilla: slobodno koristi ovaj kesten pire kupovni, ali ako nije jako gust kao onaj domaći onda stavi manje vode za sirup. :) Ovdje, kesten pire od Leda je sasvim pristojnog okusa i zaboravih napisati u postu da se može raditi i s kesten pnjime, iako se u tom slučaju treba staviti manje vode jer je nešto rjeđe teksture pirea koji je skroz brašnast pa mu se treba dodati vode. :)

Sanja kaže...

Kesten obozavam ali ga nikada nisam jela u slatkoj varijanti. bas bih trebala probati. Marmeladaod kestena zvuci primamljivo. Slike su ti fenomenalne.

Unknown kaže...

Oh, draga moja ostavila si me bez riječi! Fantastične, božanstvene slike,... naravno i marmelada za koju nisam nikada čula.
I kada nešto pomislim da sam iz kraja u kojima ima kestena u izobilju a znali smo ih samo peći kuhati ...

Petra Kranjica kaže...

Super izgleda. Ja jako volim kestene u slatkim kombinacija a nikako ne razumijem kuhane i pečene kestene. Skroz su mi bez veze.

Iiiii kaže...

Obozavam tortu od kestena sa slagom, ali marmelada kao ni maronen glace me bas nisu odusevili. Iako sam za oboje bila sigurna da ce me oboriti s nogu...ali ne lezi vraze, cim sam ih se dokopala i probala, skuzila sam da to nije to (barem ove koje sam ja jela, previse secera i previse vanilije). Ovako kada sam pravis, sigurno mozes podesiti po svom ukusu. Fotke su bas divne, tako ujednacene, skladne i ostre!

Cinnamon and Thyme kaže...

Sve je prelepo! Puno lepe fotke! Hvala za recept.

Anonimno kaže...

super! odlična ideja... i s obzirom da obožavam kesten, moram pripremit koju teglicu marmelade

tanja kaže...

Fotke su me prosto oduševile, prekrasne su!!! Marmeladu od kestena jako volim, jedna od mojih omiljenih :)

Sanja Manasijevic kaže...

Odlicne fotografije i marmelada. Prosle godine sam prvi put videla da tako nesto ima da se kupi i bila sam jako iznenadjena....Volela bih da probam tu marmeladu sa palacinkama od bundeve, zvuci bas dobro.

Andrea kaže...

Ovo je nešto što obožavam od kad sam prvi put probala još kao klinka.
Kad sam bila mala bilo je uobičajeno ići u Trst u šoping pa bi mama uvijek donjela ovu marmeladu i marron glace. Bila sam luda za jednim i drugim, a prije par godina sam marmeladu od kestena pronašla u Bili po razmnoj cijeni, sada je više nema. :(
Svakako bi ovo pokušala napraviti sama samo moram priznati da me užasava čišćenje kestena.
Divan recept i fotke. :)

Maja Babić kaže...

Totalno izazovno. Kesten obožavam a uvek mi nekako prođe sezona i napravim maksimum jedan kolač. Kupim ga očišćenog, samlevenog, nezaslađenog i probala sam tako da ga čuvam u frizu, ali kad se odledi nije više to to. Promeni mu se ukus, dobije neki kiseli ton, i zapravo sam osuđena da sam ga večito željna.
E sad, pošto može i marmelada da se pravi, a zaista mi ne bi za tri života palo na pamet da može :) onda eto prilike da sačuvam malo omiljenog ukusa i van sezone.

Fotke su - NEMAM REČI. Imam potrebu da ne prestanem da ih gledam, nekako su isnpirativno opuštajuće. Hvala za taj udođaj, i naravno za recept!