5. ožujka 2010.

Tortice od kave i čokolade

Ovaj kolač me na prvi pogled oduševio, i prije nego li sam ga napravila znala sam da će mi se jako svidjeti okusom. Prvi put sam ga radila u obliku kolača-torte kako je i navedeno u original receptu, a ovaj put sam napravila neke izmjene. Male slatke tortice koje su ujedno i efektnije, uz dodatak zelenog kardamoma koji se izvrsno stopio s aromom kave i cimeta. Inače, jednom prilikom sam u nekom gastro časopisu pročitala kako u nekoj zemlji piju kavu s kardamomom.
Definitivno, najveći ljubitelji kardamoma su Arapi koji su ga tokom svojih "lutanja" po Europi prodavali po vrlo visokoj cijeni zajedno sa ostalim začinima i samim time nam predstavili tu namirnicu (na čemu sam im ja neopisivo zahvalna :D). Arapska kava je obično aromatizirana kardamomom al' često do te točke da umjesto kave dobijete kardamom :DD.... tj. da se više osjeti aroma kardamoma nego li kave. A to nije niti toliko čudno ako obično stavljaju 2 žličice sjemenki kardamoma na 1 malu šalicu crne kave. :O
Arapski ritual kave počinje sa tostiranjem zelenih zrna kave koji se zatim drobe i kuhaju zajedno sa sjemenkama kardamoma, šećerom i ponekad prstohvatom šafrana ili klinčića. Kava se zatim procijedi i ulije kroz mahune kardamoma za još intenzivniji okus.
Napomena: nemojte nikad doma probati tostirati zelena zrna kave osim ukoliko naprosto ne obožavate miris kave kao onaj u pržionici kave :). Prijateljica je isprobala i cijela kuća joj je danima "mirisala" po kavi. :/
Iako kardamom potječe iz Indije i Šri Lanke, danas je ipak najveći proizvođač kardamoma Guatemala koja je započela sa uzgojem 1920. godine. Na nekim područjima te zemlje kardamom je u potpunosti zamjenio uzgoj kave i udio koji je zauzimala kao namirnica.
Kardamom pripada porodici đumbira i postoje dvije vrste, cardamom elettaria koji je u biti zeleni kardamom, označen gore na slici te cardamom amomum koji ima više naziva između kojih i crni kardamom. Sjemenke zelenog kardamoma se suše na suncu i zatim idu u daljnu proizvodnju.
Ako želite napraviti domaću verzju kave sa kardamomom samo ubacite par sjemenki popečenog i zdrobljenog kardamoma u dio "moke" u koji inače stavljate kavu i normalno skuhajte. U protivnom možete skuhati i tursku kavu sa sjemenkama i kasnije ocijediti.
A sad nakon što sam vas dobro ugnjavila sa Arapima, kavom i kardamomom slijedi šećer na kraju - recept za fine, mekane, sočne, čokoladno-aromatične, intenzivno kofeinske tortice prelivene sirupom od kave. ;)
Ovo je ujedno i moje sudjelovanje u mjesečnoj igrici Ajme koliko nas je, čiji je ovomjesečni domaćin Ljilja sa bloga Chocolate dust.

Za tortu pečenu u kalupu promjera 26 cm ili za cca 12 tortica trebati će vam:
115 g maslaca + još malo za namastiti kalup/iće
225 g čokolade za kuhanje
1 žlica jake crne kave
4 jaja
2 žumanjka
115 g šećera muscovado (koristila sam od Enciana, znatno je jeftiniji od Billingtonsa, može i običan šećer)
55 g pšeničnog brašna
2 žličice cimeta u prahu
1 žličica popečenih i zdrobljenih sjemenki zelenog kardamoma
50 g mljevenih badema

Za sirup od kave:
300 ml crne kave
115 g šećera
1 štapić cimeta

Za ukras:
čokoladne dražeje od riže

Najprije sjemenke kardamome izvadite iz mahuna i popecite na suho, čim se počne razvijati miris maknite i zdrobite u mužaru.

Maslac, čokoladu i žlicu crne kave otopite na pari. Pustite da se ohladi.
U drugoj posudi pomješajte cijela jaja i žumanjke sa šećerom. Dodajte prosijano brašno sa cimetom, mljevene bademe, zdrobljeni kardamom i kremu od čokolade. Sve još lagano promješajte i ulijte u odgovarajuće kalupe. Pecite na 190 Celzijevih stupnjeva 30 minuta provjeravajući sa čačkalicom. Za tortice će vam trebati manje vremena, moje su bile gotove za 15-2o minuta. Kad su pečene pustite da se malo ohlade i zatim ih lagano izbockajte čačkalicom ili iglicom još bolje da ih ne unakazite baš i tako da bolje upiju sirup.

Sirup od kave zakuhajte sa štapićem od cimeta i pustite da kuha nekih 5 minuta. Ohladite ga.

Tortice ukrasite sa par čokoladnih dražeja da dobijete efekt zrna kave i prelijte sirupom. Možete poslužiti i sa malo tučenog slatkog vrhnja.

*U sirup možete na kraju oddati i likera od kave.

Broj komentara: 13:

Ljiljana kaže...

Ebba, premedene su ti tortice :))))
Uzivala sam citajuci post, neke nove stvari sam i naucila. Vec ujutru cu probati kafu sa kardamomom, jer ga jako volim, ali ga nisam do sada probala u kombinaciji sa kafom :)
Hvala ti sto si ucestvovala u ovomesecnoj igri :))))

Monika kaže...

ma ne mogu vjerovati! ja planiram isto napraviti desert s tom kombinacijom: kava-kardamom- čokolada :D jedino imam problema s pronalaskom sjemenki kardamoma. nekad ga je bilo na mom placu, a sad ga već neko vrijeme nema :( gdje si ti svoje nabavila? inače, tortice zvuče i izgledaju fantastično!

Vali kaže...

Prekrasne su tortice i kombinacija mi je odlična!
Monika, ja sam kardamom kupila u onom dućanu Garden u Masarikovoj!

Unknown kaže...

Prekrasne su ti ove tortice. Ja u Kninu nisam nigdje pronašla kardamom, dala sam prijateljici zadatak da mi ga kupi. A što se tiče "tostiranja" kave do prije nekoliko godina smo kupovali uvijek zelenu kavu i pržili je u kući. Jedno vrijeme se to radilo na vatri u posudi koja se zvala "šiš" a poslije u pećnici. Cijelom kućom se širio za mene prekrasni miris pržene kave.

JA U KUHINJI... kaže...

Tortice su skroz naskroz ocaravajuce...

Andrea kaže...

Ajme čovječe i ja sam na totalno istu stvar zabrijala. Planirala raditi kavu s karadmom i još neki kolač u toj kombinaciji. Naime takvu kavu je donjela moja frendica iz Sirije i totalno me oduševila i obožavamoje.
Meni je taj miris toliko divan da bi od toga napravila parfem i nosila ga stalno sa sobom. :)

Super su ti ove tortice, jako volim kolače s kavom i ovo mora bit baš posebno sočno. :)

@Monika, na trešnjevačkom placu ima kardamoma uvijek, u zrnu i mljevenog, samo ga nema u mahunama. Javi mi se pa ću ti objasniti gdje je točno taj štand. :)

Nevena Buljan kaže...

Hvala svima! :o)
Ljilja: probaj, oduševit će te!
Monika: haha, opet telepatija :DD nažalost ne bi znala gdje nabaviti ovaj zeleni kardamom jer sam ga ja dobila na dar prije jedno godinu dana, mislim da je kupljen u Italiji, ali vidim da su ti cure pomogle u komentarima, možda da probaš u dućanu bio&bio i sl. sa zdravom hranom..:)
Snježa: što se tiče tostiranja onda to defintivno ovisi od osobe do osobe, nekome smeta taj miris, netko ga jako voli :))
Andrea: haha slažem se s tobom, meni je taj kardamom isto toliko mirisan da bi ga rado imala u obliku parfema ;))) jedva čekam tvoje i Monikine kolače sa kardamomom :))

Monika kaže...

@Vali i Andrea, hvala na informacijama! prvo ću provjeriti u Gardenu, budući da mi je više usput, a ako tamo ne nađem, pouzdam se u Andreu da mi napravi kartu trešnjevačkog placa :D

Вера kaže...

Mnogo dooobro izgledaju!

Sweet Corner kaže...

ovo stvarno izgleda fenomenalno, odlicna kombinacija i ulaznica!!!

Anonimno kaže...

joj sta su dobre! obozavam s sve troje - kavu, cokoladu i kardamom!

cosmo2503 kaže...

Probala sam sa dodavanjem kardamomoma u kafu, vidjela sam to u jednoj libanonskoj kuharici. Probala sam hand made čokoladu sa kardamomom i ta mi je kombinacija dobra i zanimljiva.Tortice su predivne i vjerujem s obzirom na dojam kooji je na mene ostavila čokolada sa kardamomom da bi mi se okus ovih kolačića dopao.

Nevena Buljan kaže...

Zahvaljujem svima i drago mi je da vam se sviđa! :)