21. svibnja 2009.

Lumblija i varenik


Nakon što je svima nama dobro znana cool chefica, novinarka i spisateljica, Tracy, na coolinarici objavila recept za lumbliju, pa zaista nije prošlo dugo vremena da sam i taj recept isprobala. Inače bi me znatiželja "ubila". Veoma volim i cijenim otoke, ljepotu netaknute prirode, šum i miris mora i nezamjenjiv mir koji se tamo može osjetiti, običaje i tradiciju koje pomno čuvaju stanovnici otoka, "bakine recepte" i uopće autohtonost proizvoda. Zbog svega ovoga me i privukla lumblija koja se, kako kaže Tracy, peče samo u Blatu i Veloj Luci na otoku Korčuli.
Pa iako nikad nisam bila na Korčuli evo tri fotografije sa otoka Paga i Cresa.
Otok Pag (fotografirano na destinaciji Pag-Zadar)

Pogled sa mjesta Lubenice na otoku Cresu

Bubamara na creskom kamenu :))

Sad sam se već malo odmakla od teme današnjeg posta pa da nastavim... Da biste uopće napravili lumbliju treba vam prvenstveno varenik ili vincotto kako ga nazivaju u Italiji, a samo ime kaže da se radi o kuhanom vinu. Varenik je sirup smeđe boje koji se dobiva tako što se svježi sok od grožđa tj. mošt kuha na laganoj vatri onoliko dugo dok se ne zgusne. Ne smije zakuhati. Varenik su koristili još i stari Rimljani u raznim slatkim i slanim jelima, a i dan danas se koristi osim u slasticama i kao dodatak mesu prilikom kuhanja, pečenja, jer mu daje jedan poseban okus.
kao što možete vidjeti na fotografiji, moj varenik nije smeđe boje, već liči na pekmez od šljive, a razlog tomu je taj što mi je zakuhao, a možda sam ga i predugo kuhala. Uglavnom, izmiksala sam kilogram kupovnog grožđa i dobro ga procijedila i stavila kuhati na laganu vatru. Trebalo je jedno 3-4 sata da se zgusne, mislila sam nikad kraja, ali isplatilo se definitivno. Čak sam kasnije punila palačinke sa ovim namazom, i okus je divan. Nazvala sam ga varenik-pekmez. :)
Varenik pekmez

Recept za lumbliju možete pronaći ovdje, a zaista nije kompliciran. Nisam niti pokušavala pronaći kupovni varenik, iako vjerujem da bi ga pronašla u nekom talijanskom dućanu sa vinima, a možda i u Rijeci. Sve u svemu toplo vam preporučam da isprobate ovaj mirisan i ukusan kolač specifičnog okusa. :)

4 komentara:

nlo kaže...

Fotke su fantastične:) vrijedilo bi probati lumbliju:))

Sweet Corner kaže...

predivne su fotke i ja cu ju morati probati:)

tracy kaže...

Draga Ebba, hvala, hvala puno!! Nadam se da će za koju godinu lumblija izaći iz korčulanskih okvira. Ti si sigurno dala svoj doprinos!!!

Nevena Buljan kaže...

Hvala cure! :)))
Tracy, i ja se nadam.. hvala tebi! :)))