23. ožujka 2015.

Kolač od mrkve, cikle, (celera) i maslinovog ulja / Olive oil, carrot, celery root and beetroot cake


Green kitchen stories su prije Božića objavili recept za tortu od pastrnjaka pod nazivom Christmas parsnip cake.

Na Jamievoj stranici može se pronaći recept za kolač od cikle koji svakako nije za ciklomrzce jer se okus cikle dosta osjeti u kolaču. :)

Ako u google tražilicu upišete "celery cake" ili kolač od celera, neće vam ponuditi mnogo rezultata kao što je to u slučaju kolača od mrkve, ili kolača od cikle.

Budući da me celer i njegov aromatični okus podsjećaju na pastrnjak, odlučila sam ga probati uklopiti u ovaj kolač. Usput sam uspjela iskoristiti povrće koje je ostalo od cijeđenja soka.

Odmah napominjem, sve tri namirnice se osjete u kolaču, pa tko ne voli, možda mu se i neće baš svidjeti. Meni se ova kombinacija veoma svidjela, a sljedećii put ću probati verziju sa pastrnjakom.

Obavezno servirajte ovaj kolač uz slatko poput poput meda /karamel namaza/ javorovog sirupa ili kreme od svježeg sira. 

Za tortu promjera 25 cm:100 g naribane cikle
100 g naribane mrkve
100 g naribanog korijena celera
100 g suhih šljiva
2 jaja
80 g tamnog muscovado šećera
150 ml običnog maslinovog ulja (dakle, ne ekstra djevičansko jer će prevladati okus)
200 ml običnog jogurta
1/2 žličice cimeta
prstohvat soli
1 žličica praška za pecivo
240 g pšeničnog brašna

Priprema:
Jaja umutite sa uljem, šećerom, jogurtom. Naribano povrće ocijedite od soka pa dodajte u tekuće sastojke. Brašno pomiješajte sa cimetom, praškom za pecivo i prstohvatom soli. Sjedinite suhe i tekuće sastojke te dodajte suhe šljive. Promiješajte sve sa špatulom dok ne dobijete homogenu smjesu, a zatim ju ulijte u kalup obložen papirom za ppečenje. Pecite oko 30 min.
Ohlađeni kolač premažite medom ili karamel namazom.

3 komentara:

Petra Kranjica kaže...

Jako zanimljivo izgleda, mislim da bi ovo bilo super za doručak uz malo domaćeg pekmeza.

Anonimno kaže...

Pravim razne kolače sa đšargarepom a ovo je nova kombinacija a mene.Issprobaću jer sve sastojke volim

Mimi kaže...

Mislim da bi mi se dopao ovaj kolač... Mada, nisma sigurna, celer nekad volim, a nekad mi smeta.