19. siječnja 2015.

Čokoladni baguette i Øllebrød sa čokoladom / Chocolate baguette and Øllebrød with chocolate

Prije nekoliko dana, Darko Kontin, jedan od meni najdražih hrvatskih food blogera, objavio je recept za čokoladni baguette. :)
Radi se o domaćem kruhu - francuskom baguettu, sa dodatkom tamne čokolade i kakaa. Nešto savršeno. :)

Puštam Darku da prosudi da li je kruh dobro ispao, no okusom ovaj kruh je savršen upravo zbog tih sitnih komadića tamne čokolade.
A kada me nešto oduševi, odmah dobijem inspiraciju. Recept sam vjerno slijedila s time da sam pola količine pšeničnog brašna zamijenila raženim brašnom pa je ovaj moj baguette djelomično raženi.
Odmah sam se sjetila danskog Øllebrøda. :)

Danci imaju naviku jesti kašu od starog kruha sa pivom. Naime, nekoć su danski redovnici močili stari kruh u vruću pivu. Pretpostavlja se da je upravo tako i nastao današnji tradicionalni i poznati Øllebrød - kaša od raženog kruha sa pivom. Isto tako, sve do 1800. godine, raženi kruh, losos, piva, svinjetina i krumpiri bili su osnovne namirnice koje su Danci konzumirali. Danske obitelji su običavale kuhati ollebrod od starog kruha u velikim posudama, a kaša bi se jela ujutro te popodne te je često bila i prilog uz glavni obrok. Danas se uglavnom jede za doručak.

Dakle, Darkov recept za fini čokoladni baguette je ovdje ako ga poželite pripremiti, a zaista toplo preporučam. Za one hrabrije, možete ga jesti i uz neke slane kombinacije, npr. uz pikantne sireve, gorgonzolu, brie, camembert, pršut.. sve se to dobro slaže sa tamnom čokoladom i daje fini kontrast, slatko-slano.  

Ako se ipak ne odlučite za Darkov baguette, možete koristiti kvalitetni raženi kruh. Budući da sam već nekoliko puta radila ovu kašu, preporučam da uzmete što tamniji raženi kruh sa što više posto raženog brašna i sjemenki, jer će okus biti intenzivniji i samim time kaša ukusnija. Što se tiče tamne pive, ako vam se ne sviđa, možete ju i potpuno zamijeniti vodom/mlijekom. Obično ju stavljam u vrlo maloj količini.
Čokoladu nikako nemojte preskočiti. ;)

Sastojci:
200 g čokoladnog baguetta ili tamnog raženog kruha
150 ml tamne pive
500 ml vode
2-3 datulje
2 žlice meda
50 g tamne čokolade
kiselo vrhnje/tučeno slatko vrhnje/mlijeko za posluživanje
cimet u prahu

Kruh narežite na manje komade te dodajte pivu, vodu i 1/3 žličice cimeta u prahu. Zakuhajte, pa kuhajte nekih 10 minuta na laganoj vatri dok ne dobijete kašu. Dodajte med, datulje, tamnu čokoladu i izmiksajte sve zajedno u kremu. Servirajte toplo sa kiselim ili slatkim vrhnjem, ili hladnim mlijekom te posipajte sve cimetom u prahu.

Broj komentara: 6:

culinary postcards kaže...

Ebba, ovo je ludo super!

Nevena Buljan kaže...

Kulinarske razglednice hvala ti! i meni je prefino!

Petra Kranjica kaže...

Obožavam tvoje postove, uvijek naučim nešto novo.

Tamara kaže...

ovo je baš ludo, ne znam dal bi se usudila probati iako sve sastojke volim

Mimi kaže...

Skroz mi je zanimljiva ta kaša... Moram jednom probati...

crumbs from my table kaže...

Ovo mi se jako sviđa.