13. lipnja 2013.

Pita sa sirom i bosiljkom i šumskim jagodama (bez glutena) / Gluten free mascarpone & basil cream pie with wild strawberries


Jučerašnja pita je bila prefina. To su te stvari, ponavljam, koje čine život zaista lijepim. I pozitivni, dobri ljudi oko tebe.
I priroda, udisanje svježeg zraka u planinama, zelenilo oko tebe i hodanje bosa po plaži i oblucima. I ronjenje do iznemoglosti, ma koja se to tišina i ljepota krije u dubini mora? neprocjenjivo.
I slušanje glazbe.. jer treba živjeti u sadašnjem trenutku, koji se nikada više neće ponoviti. I otkrivati nova mjesta, putovati. Pričati na stranim jezicima i upoznavati ljude drugih nacija.  Biti otvoren za sve opcije, biti otvoren promijeniti boravište, otići možda negdje drugdje. I uživati u ljetnim večerima ispijajući Marsalu ili fino desertno vino.
Jučer smo ponovno kuhali. Ja sam za desert pripremila ovu pitu, a ostale recepte mojih prijatelja ćete imati priliku pročitati u narednim postovima kao "gosti na blogu". Prvotna ideja bila je marinirati jagode u crnom vinu, no Ivana je donijela šumske jagode iz Karlovca, pa mi ih je bilo žao marinirati.

Zahvaljujem također dragoj Ivani na strpljenju, jer je jedno 20 puta grabila jagodice i stavljala ih na pitu da bi ja mogla opaliti 20 fotki. Smijeh. :) :)

Prhko tijesto bez glutena, za pitu promjera 28 cm
170 g rižinog brašna
50 g badema mljevenih na malo krupnije komade
prstohvat soli
125 g maslaca
1 jaje
2 žlice šećera u prahu

Rižino brašno pomiješajte sa bademima, šećerom i solju, pa dodajte hladni maslac na komadiće. Povežite maslac i brašno tako da dobijete smjesu nalik pijesku. Dodajte jaje i umijesite prhko tijesto. Spremite ga u hladnjak na 30 minuta.

Tijesto razvucite i premjestite u kalup te pecite oko 20 minuta u već zagrijanoj pećnici na 180 C.

Izvadite i ohladite tijesto.

Za kremu
2 šake bosiljka 
5 velikih žlica mascarpone sira
150 ml jogurta
3 žlice šećera u prahu
1 žlica limuna

+ šumske jagode, oko 2 šalice
listići bosiljka za ukras
 + sirup od bazge po želji

Sve sastojke izmiksajte štapnim mikserom kako bi usitnili bosiljak i kako bi krema poprimila lagano zelenu boju. Prhko tijesto premažite kremom, pa dodajte jagode i listiće bosiljka. Poslužite rashlađeno uz sirup od bazge.

*Možete koristiti i obične jagode. U tom slučaju ih potopite u crno vino koje ste lagano zasladili šećerom, pa ih tako marinirajte nekoliko sati u hladnjaku. Za posluživanje izvadite ih vina te rasporedite na kremu.

Broj komentara: 7:

Cinnamon and Thyme kaže...

Nevena, prekrasna je :)!! I fotke su divne!

Dilajla kaže...

Zadnja slikca mrak Nevena a pita fina i mirisna.

Branka - byB kaže...

Jako dobro, jako fino, pita je baš za uživanje. I krasno izgleda ! Slažem se sa tekstom u uvodu, odlično s sve napisala !

Marinica kaže...

Zvuči jako fino! Zanimljivi su okusi :)

Cinnamon and Thyme kaže...

Evo, danas sam je pravila :)! Krema mi je super prekrasna, jako divan spoj maskarponeja i bosiljka. Prhko tijesto je također fino ali malo mi se drobilo. Sa obzirom da je gluten free: ocjena deset :). Sledeči put napravit ču tijesto sa pirinom brašnom (neznam kako kažete, spelt flour) :).

Jako fin recept, stavit ču ga i na blog :)!

Bite my cake kaže...

slažem se nevenić s napisanim, a ova pita je krasota. u pravu si, šteta bi ih bilo marinirati. tata je nabrao nešto oko naše vikendice pa sam se neki dan davila u njima, skoro pa i da ih nisam oprala :D

JA U KUHINJI... kaže...

Predivan uvod za fantastičnu pitu... sve mi se sviđa!