9. studenoga 2011.

Coq au vin / piletina u crnom vinu

Ovo je treći put da sam pripremila ovo fantastično jelo i zahvaljujući mom dragom koji je bio strpljivi asistent stigla sam sve pofotkati, ipak, bili smo jako gladni. :) Imala sam doma bocu borgonje koju inače obožavam i dio sam iskoristila za pripremu ovog jela.
"Coq au vin" spada u jedno od najpoznatijih klasika francuske kuhinje. Prvi put kad sam pripremala ovo jelo vodila sam se receptom iz kuharice "Jela s piletinom". Ovaj put sam radila po istom receptu, samo sam dodala  više češnjaka i sušene vrganje. Inače, u prijevodu "coq au vin" znači "pijetao u vinu". Pronašla sam i podatak kako se ovo jelo u originalu priprema sa starim pijetlom, no u svim receptima ćete primijetiti da se koristi mlada piletina.
"Coq au vin" sam poslužila uz mirisnu tajlandsku rižu, iako mislim da bi bolje odgovarali krumpiri.

Za 2 osobe

4 batka sa zabacima
2 žlice brašna
2 luka
4 režnja češnjaka
50 g dimljene slanine
50 g sušenih vrganja
2 žlice konjaka
200 ml kvalitetnog crnog vina npr, borgonje
150 ml pilećeg ili povrtnog temeljca
žličica koncentrata rajčice
vezica stabljika peršina i vezica stabljika celera, bez lišća
svježi  ružmarin, lovor, origano i svježi timijan - grančice
ekstra djevičansko maslinovo ulje

*Sušene vrganje namočite u vrućoj vodi oko 30 minuta.

Pećnicu ugrijte na 180 stupnjeva.
1.Batke  uvaljajte u malo posoljenog brašna.
2. U posudi bez masnoće popržite slaninu  narezanu na listiće, dok ne postane hrskava. Izvadite i odložite sa strane.
3. U drugu posudu dodajte 3 žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja te popržite batke prethodno uvaljane u brašno dok ne poprime lijepu boju. Izvadite i odložite na stranu.
4. U istu posudu dodajte još maslinovog ulja po potrebi, a zatim luk narezan na sitno. Posolite i pirjajte luk dok malo ne omekša nekoliko minuta, zatim dodajte 2 zgnječena režnja češnjaka, pirjajte dok ne puste miris minutu. Dodajte meso i zalijte sa 2 žlice konjaka te oprezno zapalite tj. flambirajte.
5. Nakon flambiranja dodajte vino, temeljac, žličicu koncentrata rajčice, vrganje zajedno sa vodom u kojoj su se močili, hrskavu slaninu te stabljike celera i peršina, posolite i pustite da zavrije, a zatim sve premjestite u vatrostalnu posudu. Dodajte začinsko bilje te preostale neoguljene režnjeve češnjaka, pecite u prethodno zagrijanoj pećnici oko 1 h povremeno zalijevajući meso umakom od vina u kojem se peče. Odmah poslužite uz prilog po želji.

*Meso možete dan prije staviti u marinadu od crnog vina i navedenog začinskog bilja, koristite navedenu količinu vina, idući dan procijedite meso i s tim istim vinom nastavite dalje pripremu.

Broj komentara: 16:

Anonimno kaže...

Potvrdjujem! Apsolutno fantastican ukus;)
Divno si ga i uslikala;)
Ja moj pravim jos po originalnom ..sa petlom:)

Sweet Corner kaže...

Bas ti hvala za recept, imam jednog pijetlica u dubokom i sigurno cu isrobati ovaj recept! Fotka je fenomenalna, ali to vec znas!!!

What's for dessert? kaže...

Borgonju obožavam i piletinu isto. Sviđa mi se recept, a za prilog biram kompir.

Unknown kaže...

Kraljevski ručak!

Petra Kranjica kaže...

Prekrasno izgleda. Pravi jesenski comfort food.

Dunja kaže...

Vidim da mnogi imaju rezrvu u frizeru, ja čak imam kopuna, debelog slatkog pjetlića - kastrata. I ovo će za njega biti fantazija. Recept ti je zavodljiv, a fotka za pamćenje, jednostavno ju ne možeš zaboravit.

Bite my cake kaže...

Bravo! pileće meso nisam nikada ovako spremala, ali znam za ovu deliciju, stvarno vrhunski! Fotka mi je fenomenalna, totalno odgovara temi tj. jelu :)

J e l e n a kaže...

Klasik ostaje klasik. Neka jela jednostavno moraju da se naprave pa makar jednomm u životu i tako je i sa ovim jelom. Mene ono asocira na Džuliju Čajld, iako ona nije odgovorna za njega ali uvek nju zamislim da drži ovo jelo u rukama.

Вера kaže...

Nisam nnikada ovako spremala piletinu, sada sam se bas zaintrigirala..:)

Anonimno kaže...

Fantastičan recept! Vjerujem da je okus čaroban!:) veliki pozdrav!

Cinnamon and Thyme kaže...

Hvala za ovaj recept! Puno pečem kolače i sve sladko ali meso, hm...nisam baš najbolja u tome. Probat čemo ovo :). Fotka je prekrasna!

Pozdrav,
C&T

Dilajla kaže...

Divna fotka a i recept ne zaostaje.

Sanja kaže...

Uh.. ovo je savrseno. Zvuci kao idealna kombinacija.Veliki sam ljubitelj ovakvih jela.

tanja kaže...

I ja bi uz ovu piletinu najvjerovatnije birala krompir. Izvedba je fantastična, kao i recept! A fotka... šta reći, što kolegice blogerice već nisu rekle ;) Divne!

Mimi kaže...

Nisam nikad jela, ali cula sam puno puta za ovo jelo! Izgleda i zvuci savrseno!!! :)
Fenomenalne cinije... :)

Branka - byB kaže...

Ovo je uistinu posebno ! Odličan recept, iako u originalu ide pjetao ja ću ga ipak isprobati sa piletinom. Za uživati i finoj hrani , ali i u tvojoj prekrasnoj slici, baš je dojmljiva !