9. rujna 2011.

Branje trešanja i pita sa crnim trešnjama

Polako ljeto odlazi, a ja odlučih ispričat vam priču s početka ljeta. :) Priču o trešnjama.
Brali smo trešnje kod susjede B. Mjesto radnje - maleno selo u Gorskom kotru.

Susjeda B. ima stabla raznih vrsta trešanja koje su ove godine odlično rodile, pa su tu svoje mjesto našle crvene, tamno crvene i crne trešnje.
Ove divlje crne trešnje su najukusnije trešnje koje sam do sad imala prilike probati. Maleno stablo, sa ne tako puno trešanja, ali nevjerojatan okus - slatke, sočne i iznimno aromatične. Podsjećaju okusom na borovnice.
 Ipak,  nisam uspjela saznati o kojoj sorti je riječ.
Sve smo pobrali. I jeli trešnje direktno sa stabla. :D Muški su bili zaduženi za pentranje po stablu da bi dosegli one na vrhu, bilo je "prebolno" gledati vrh stabla sa ogromnim plodovima tamno crvenih trešanja, a da ih ne možeš dosegnuti. :)
Nakon podužeg razmišljanja odlučila sam napraviti na brzinu prhku pitu sa trešnjama jer ih je bilo potrebno dosta brzo iskoristiti, lako su kvarljive ako se odmah ne zamrznu ili pojedu. Pita se istog popodneva u kratkom roku pojela od strane nas četvero, al' ruku na srce, nije bila baš niti velika. :)))
Napravila sam i manju količinu džema od crnih trešanja koji je jednostavno bio fenomenalan, jeli smo ga žlicom! :) Nisam stavila puno šećera, pa je to više bio umak nego li džem.
Kasnije sam ispekla jogurt kolač pa smo umak guštali još i uz kolač....
...i uz obaveznu štrudlu od trešanja sa mojim domaćim vučenim korama :))).
Iako je sezona trešanja prošla, odlučila sam podijeliti s vama ovaj jednostavan recept upravo zato jer ovo tijesto za pitu možete iskombinirati sa bilo kojom vrstom voća, ili kao u original receptu, sa svojim omiljenim džemom ili marmeladom. Vrijeme je pripreme zimnice, džemova, šljive su u punom jeku, a i jesenje jabuke su već dobro poznata kombinacija za prhku pitu.
Da ne duljim, krenimo sa receptom.
Recept pod original tal. nazivom "Trancetti alla marmellata di lamponi" je  preuzet iz kuharice Sigrid Verbert, "Regali golosi, ricette dolci e salate per tutto l'anno", iako sam ga djelomično izmijenila.
Sastojci za tijesto:

250 g brašna (po želji, obično miješam razne vrste cjelovitog brašna)
240 g maslaca
160 g šećera
2 žumanjka
1 žličica praška za pecivo
1/2 žličice ekstrakta vanilije
prstohvat soli

300 g marmelade, džema po želji ili sezonskog voća na komadiće

1. Pomiješajte brašno, prašak za pecivo i sol.
2. Hladni maslac i šećer izradite u kremu.
3. Primiješajte maslacu i šećeru žumanjke i ekstrakt vanilije, zatim brašno i umijesite mekano tijesto.
4. Tijesto spremite u hladnjak na 1 h.
5. Izvadite tijesto iz hladnjaka, podijelite ga na 2 djela te 1 dio stavite na 20-ak minuta u zamrzivač da se zamrzne.
6. U međuvremenu drugu polovicu razvaljajte u tepsiji veličine 20x30 cm, te spremite u hladnjak dok se druga polovica tijesta ne zamrzne.
7. Izvadite iz hladnjaka tepsiju sa tijestom, premažite marmeladom po želji ili narezanim sezonskim voćem, ako koristite svježe nezaslađeno voće, pošećerite ga malo.
8. Drugu zamrznutu polovicu tijesta naribajte po površini pite tako da pita bude skroz pokrivena te pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na 170 C cca 30 minuta.

* Ja sam radila upola manju količinu pite pa je zato na slikama manja.

Broj komentara: 27:

What's for dessert? kaže...

Baš je bilo ugodno prisjetiti se trešanja. Mi doma imamo crnu trešnju, ali ni ja ne znam koja je to sorta. Obavezno od nje radim džem.

Recept za pitu mi se sviđa i sigurno će biti u upotrebi kad ponestane sezonskog voća. Baš sam tražila neki recept u kojem se može upotrijebiti džem.

Nevena Buljan kaže...

@What's for dessert: hvala ti :) baš mi je drago da ti se sviđa recept i da će ti koristiti, ovaj je doduše malo drugačiji od onih s kojima sam se do sad susrela, ima više maslaca :)

Anonimno kaže...

Crne tresnje..Divno.Mislim da je dzem od ove vrste tresnje jako ukusan..vidjala sam ga ovde po delikates radnjamo..jako je skup;)I pitica je odlicna..nju cemo iz obicnih tresanaj;)

Nevena Buljan kaže...

@Dzoli: moguće sa je dosta skup takav džem :), stvarno je vrhunskog okusa, kao neka prava delikatesa. :-)

Ana-Marija kaže...

Prelijep post i divne fotke. Inace obozavam crne socne tresnje i sve mi je u tvom psotu divno, ali me džem najvise privukao

Nevena Buljan kaže...

@Ana-Marija: hvala ti :))) meni je samo žao da je tog džema bilo jako jako malo :( zato niti nemam fotku sa teglicom džema :D

Marija kaže...

Nisam nikad jela crne trešnje :(

Pita je odlična, ja ću je probati sa višnjama.

Tamara kaže...

kako su tamne??!! i džem je skoro crn!! divno!

Unknown kaže...

Jao,znam za crne trešnje.Kod mog dede u selu ima jedno ogroooomno drvo i to voće je jedno od najslađih koje postoji.Divne si recepte smislila s njim.

Ana kaže...

Ja polako sebe navikavam na dolazak jeseni, kad eto tebe sa postom o tresnjama i vratis me par koraka nazad :)

Sve izgleda jako ukusno. Pita ti je divan klasik,koji si obogatila finim tresnjama. Mozda bi bilo zanimljivo dodati malo pecenih badema u testo.

Dunja kaže...

Prekrasan post o trešnjama. Ja isto preferiram te crne, gotovo divlje. Čak mi ima u pozadini okus po bademu, a i inače trešnje su mi omiljeno voće, čak prije jagoda. Hvala ti što si nas podsjetila na početak ljeta, kako je brzo prošlo. A pita je odlična, imam smrznutih!

tanja kaže...

Divan post o crnim tresnjama... Nisam ih odavno jela, ima sigurno vec 15 godina...:( Hvala na odlicnom receptu za pitu, ako ovdje kod nas ne nadjem crne tresnje, obavezno isprobavam s nekim drugim vocem!

Unknown kaže...

Baš lijepo podsjećanje na početak ljeta koje nikako da prođe:)
Odličan kolač i sigurno bi dobro išao i sa ostalim voćem, npr. šljivama sada:)
Malo me podsjeća na Čupavu pitu zbog ovog ribanja tijesta!

Anonimno kaže...

ja ih obožavam. najbolje vulgaris, s drveta direktno u usta! :)

Mimi kaže...

Ja obozavam tresnje! Bas ih puuuuno volim, ali ove godine su mi nekako brzo prosle. Ove crne su sigurno super! Kad god sam jela crne tresnje - mmmmm... Nemam reci! :)

A kolac izgleda fenomenalno! :)

Branka - byB kaže...

Crne trešnje nikako da negdje nađem za kupiti , vjerovatno zato što ih zapravo malo ima pa niti ne idu u neku prodaju. Drago mi je da si ih ti imala priliku probati i u njima uživati. Osim u prefinim koačima i u džemu za koji vjerujem da je bio odličan. Kao i pita, super je recept i izgleda tako dobro !

Nevena Buljan kaže...

Hvala puno svima! :-)

Petra Kranjica kaže...

E da je bar tek ljeto na početku a ne na kraju. Šmrc. Krasan post.

Shangri La Food kaže...

Sad sam pala u blagu deperesiju .. :)) kad sam ugledala trešnje. Trešnje su moje omiljeno voće i tako mi je žao što traju tako kratko.
Crne trešnje sam otkrila prošle godine na Siciliji i to krajem 7 mjeseca ih beru (ciliegie nere).. Našla sam ih kod nas na placu polovicom 8 mjeseca i bila oduševljena. Neću reći koliko sam dala za njih ;).. Imala sam namjeru nešto ispeči od toga, ali bilo mi žao kad su tako fine :)

Pita je odlična. Sve bi dala za jedan griz sada

Dilajla kaže...

A gdje ljepoto da sad nađem trešnje ,naravno zezam se i uživam u tvojim slikicama.

Nevena Buljan kaže...

hvala drage moje :-)
Shangri: neee, nema mjesta za depresijuu :))) hm, nije čudno onda što su tako skupe, jer zbilja savršene su, neka vrlo dragocjena sorta ! :)
Dilajla: hehe, strpit se do iduće godine...zamijeni ih višnjama, a možda ih ima za kupit u zamrznutom stanju? hvala ti :)

Bite my cake kaže...

Nevenić, zaista prekrasan recept! Ove crne trešnje su predivno sočne, sočnije od svjetlih i odlične su za štrudle. Ni ja ne znam kako se zovu, ali ove godine ih je Damirova mama nabrala i napravila divnu štrudlu od njih. Krasne fotkice!

Nevena Buljan kaže...

Hvala ti Tamarić! :))

Monika kaže...

ja sam ove godine uspjela totalno propustiti sezonu trešanja. ne znam kako ni zašto, ali nisam ni jednu jedinu pojela. strašno :( priča i fotke su super, ako i sve delicije kojima ste se sladili. pita djeluje odlično, prhko i sočno...mislim da bi meni najdraža bila s nekim kiselkastim voćem poput višanja ili neki šumskih bobica, kad sam već trešnje profulala :)

Kajka kaže...

Joj, ovo je predivno. Tri je ujutru, a ja sam gladna, i ne smem :) Divno mi je sve to crveno voce. Pita je bozanstvena. Zaistaa!

moonea kaže...

Obožavam trešnje..uspjela sam pred kraj sezone trešanja ove godine napraviti malu dozu džema i praktički sam ga pojela prije nego se ohladio :)
sad čekam strpljivo sljedeću godinu da napravim najmanje 10 velikih tegli :)
predobro izgleda ova pita

Tadeja kaže...

Branje trešanja i višanja je i kod nas problem. Ako nam ih prije nego stignemo ne poberu čvorci, dogodi se upravo ovo što kažeš, najbolje, najcrvenije i najljepše su na vrhu i tankim granama, do kjih baš nije uputno pentrati se. :)
Pita je divna, ovako tamno crveni nadjev kojeg oči jedu ne sjećam se kad sam vidjela. Vjerujem da probudi sva čula. :)