2. srpnja 2010.

Vrijeme je za borovnice - Osvježavajuća torta (cheesecake) od sira i borovnica

Ovaj put nemam baš neke inspiracije, a bome ni vremena zbog posla da vam pišem o borovnicama, o svojim izletima u prirodu u kojima sam uživala u zadnje vrijeme berući borovnice, vrganje i ostale šumske plodove. . Samo ću podjeliti s vama jedan divan recept za kojeg sam dobila inspiraciju nakon što sam ubrala punu kanticu divljih borovnica u Gorskom kotru. :D
Pritom pokupila par sitnih krpelja koje sam na sreću odmah spazila, vidjela dugačku, ali neotrovnu zmiju po putu, no sve to me nije sprječilo da ponovno odem u prirodu i uživam u plodovima prirode. U životu je ionako sve rizik, zato mi i idu na živce u zadnje vrijeme vijesti i reportaže na televiziji o najezdi krpelja, zmija i drugih životinja, da bi na kraju takve jedne reportaže i sama novinarka izjavila da se radi o potpuno neotrovnim zmijama. No dobro, zato meni televizija i ne treba u životu, samo trpaju ljude nepotrebnim informacijama.

Da se vratim na današnju temu, borovnice osim što su skupe, 30 kn 1/2 kg, meni je i veći gušt nabrati ih sama i onda složiti kakav fini osvježavajući desert. Tako je bilo i ovog puta. Uslijedilo je nekoliko recepata koje kemijam cijelu zimu, ali o tome u idućim postovima.

Ovaj cheesecake sam napravila mami za rođendan i svi smo se oduševili.
Kad bi vam počela opisivati okuse ove torte, nikad ne bi završila s pisanjem. Ukratko, nešto poput fenomenalnog sladoleda od vanilije i borovnica. Još bi se tu našlo nekolicina pridjeva kojima bi opisala okus.
Napravila sam i labneh, i uspio je bez problema, pa sam i njega ukomponirala. Pokušala sam maksimalno izbjeći šećer u torti zamjenivši ga agavinim sirupom. Naime, agavin sirup je idealan zaslađivać potpuno neutralnog okusa i teksture tekućeg meda, a što je najbitnije, niskog glikemijskog indeksa što znači da ne povisuje razinu šećera u krvi. Za sad ga se može nabaviti u trgovinama Dm-a na polici sa zdravom hranom. Nedavno sam pronašla i koricu limuna Dr. Oetker, stabiliziranu na prirodan način sa fruktozom, pa me to dodatno obradovalo. Vjerojatno već idem na živce prodavačicama u bio dućanu sa stalnim upitom: "Jeste li dobili danas bio limune?" :)

Slijedi recept..
Za podlogu od keksa:
200 g keksa McVities sa čokoladom
50 g plazma keksa ili nekih drugih keksa za djecu
1 žlica meda
70 g maslaca

Za kremu na bazi sira i borovnica:
100 g Philadelphie
100 g Labneha (radila sam ga od punomasnog jogurta i punomasnog kiselog vrhnja po Milizcinom savjetu, ispadne našto kao ABC sir)
300 g svježeg posnog sira (npr. svježi sir za kolače)
2 jaja
1 pakovanje-čašica slatkog vrhnja od 180 ml, ne biljno!
2 žlice šećera
1 vanilin Bourbon šećer
1 pakovanje korice od limuna ili korica 1 bio limuna
6 žlica agavinog sirupa
4 žlice meda
2 žlice gustina
400 g divljih borovnica, ako nemate koristite one uzgojene ili kupovne

Za kremu od kiselog vrhnja:
400 g punomasnog kiselog vrhnja
1 vanilin Bourbon šećer

Kekse smrvite i pomješajte sa medom i maslacom, oblikujte u tijesto i utisnite u kalup. Pecite 5 minuta na 180 stupnjeva, ne više od 5 minuta jer lako zagori zbog velike količine maslaca. Maslac možete djelomično zamjeniti i sokom od jabuke ili naranče, za laganiju verziju.anu komadići svježeg sira, iako ne moraju nužno smetati.

Na polupečenu podlogu od keksa rasporedite 150 g borovnica.

Za kremu, pomješajte sve sastojke, a na samom kraju LAGANO umješajte ostatak borovnica, pazite da se ne zgnječe previše dok mješate. Kremu ulijte u kalup te pecite na 170 stupnjeva oko 40 minuta provjeravajući sa čačkalicom ako je gotovo. Izvadite iz pećnice, pustite 10 minuta da se ohladi i zatim rasporedite kremu od kiselog vrhnja. Zapecite na 180 stupnjeva 10-15 minuta.

Cheesecake ohladite na sobnoj temperaturi, a zatim ga potpun ohladite u hladnjaku. Ja ga često znam staviti u zamrzivač da se brže ohladi, a zatim ga kasnije spremim u hladnjak.

Broj komentara: 12:

Josipa kaže...

predivno izgleda i mogu samo zamisliti kako je dobra... borovnice sam probala jednom, užasno puno sam ih platila, ali su mi se zato jako svidjele... sigurna sam da je veći gušt ovako ih nabrati u prirodi usprkos svim opasnostima - hehe :)

Dilajla kaže...
Autor je uklonio komentar.
Dilajla kaže...

Moj omiljeni ma zapravo sve što je s borovnicama je moje omiljeno ,imam i ja jedan fin s borovnicama.A mogli bi sutra i do Ravne Gore gdje je sajam borovnica (likera ,kolača)
Odličan receptić
A i greškom i uklonila komentar.

Unknown kaže...

Izvrstan! Već dugo sanjam o tome da napravim ovaj cheescake i napraviću ali moram skoknuti do Konjica i kupiti ih. Ovdje su za moje prilike preskupe. Ali za koji dan,... nadam se...

Andrea kaže...

He, he mi svake godine prije nego se zaputimo na terene slušamo propovjedi o krpeljima i zmijama. Ma to sve treba zanemariti posebno jer krpelji dolje kod vas nisu ni malo opasni. Naime ovi koji prenose menengitis se nalaze na porostoru između Save i Drave. :)
Što se zmija tiče ni njih se ne treba bojati, treba samo pažljivije hodati da je ne ugaziš jer je to zapravo jedina situacija u kojoj zmija napada čovjeka. :)

Tota izgleda i zvuči božanstveno, borovnice jako volim i sigurno bi i ja uživala u ovoj kombinaciji. :)
Inače i meni je agavin sirup pravo otkriće i koristim ga stalno. :)

Miroslav kaže...

Ne mogu da ti opisem koliko ti zavidim da si u mogucnosti da ides i skupljas divlje borovnice. Nema nista lepseg od prikupljanja hranljivh sastojaka i posle kuvanja sa istim.
Ovaj cheesecake izgleda fantasticno. Interesuje me jel' je taj svezi sir za kolace nesto slicno Italijanskom ricotta, il' svapskom siru? Zasladjivag od agave jos nisam probao al' moracu cim mi se ukaze prilika. Puno pohvala na divnom postu, slikama i receptu.

Alanvla kaže...

Predivno!

stocicu postavi se kaže...

Kakve divne sličice,voda mi curi na usta,volim ovo!!!

Branka - byB kaže...

Nema do priprode i plodova prirode !! Treba nekada malo pripaziti i na ostale stanovnike koji se tamo zateknu ali nikakav strah od zmija i krpelja me ne bi zaustavio u odlascima u prirodu . Borovnice su ti odlične, dobro kažeš skupe su i imaš li priliku ubrati ih , uberi :)). Kolač - odličan !! Za mene ljubiteljicu cheesecakea i bobičastog voća ovo je raj. Odličan recept i odlično izgleda !!

Anonimno kaže...

odlično izgleda! :) A agavin sirup moram priznat da još nisam probao! hm...baš me zanima...

Nevena Buljan kaže...

Hvala svima na komentarima! :))

@Dilajla: i meni su omiljeni deserti oni sa borovnicama.. :))) eh baš mi je žao da nisam mogla skoknuti do Ravne Gore na sajam borovnica, sigurna sam da bi uživala :)))

@Snježa: ma vjerujem da će te oduševiti cheeecake kako god da ga napraviš..

@Andrea: da, totalno si upravu što se tiče zmija :)) i ne sumnjam da bi ti se ova torta jako svidjela, agavin sirup baš lagano zasladi kombinaciju.. :))

@Miroslav: hvala ti na pohvali, baš mi je drago da ti se sviđa. eh, da. nema ljepšeg nego ubrati sam pa to još i skuhati. :)) Ovaj svježi sir je onaj najobičniji kravlji svježi sir koji se koristi npr. za štrudle itd.. iako, najbolje je raditi sa krem sirom jer se ovaj svježi mora dugo gnječiti da ne ostane mrvičast, ja više sireva pomješam radi zanimljivog okusa. :)

@Branka: kužimo se :))

Tadeja kaže...

Obožavam ovakve recepte! A borovnice posebno. Ja svoju ovoljetnu borovnica pitu još nisam stigla objaviti. I naravno da imaš pravo, poseban je gušt kad sam ubereš sastojke. Krpelji? Kraj u kojem mi imamo grunt spada baš u područje zaraženih krpelja. Pregledamo se kad se muvamo po travi i ispod voćaka, ali ne možeš sjesti pod stakleno zvono i bojati se svega. :)