25. siječnja 2009.

Ajme koliko nas je! - Integralni kroasani


Eto napokon i mog sudjelovanja u mjesečnoj igri Ajme koliko nas je! koju je pokrenula blogerka Monsoon. U mjesecu siječnju domaćin je Mamajac, a namirnica koju treba iskoristiti u receptu je integralno brašno.

Odlučila sam napraviti lisnate kroasane od integralnog brašna jer su mi predstavljali pravi izazov. Ovo je drugi put da ih radim i prije nego sam krenula u tu "pustolovinu" malo sam proučila postupak preklapanja tijesta i slaganja tijesta u kroasane jer prvi put kad sam ih radila nisu mi ispali lijepi i bili su neuredni. Kratki video zapisi na Youtube-u su bili od velike pomoći. Iako mi na kraju nisu ispali točno onako kako sam zamišljala, najvjerojatnije zbog toga što sam pretjerala u preklapanju tijesta, kroasani su imali vrlo fin okus sličan onome tradicionalnih kroasana i pomalo podsjećajući na suncokretovo lisnato pecivo. :o) Sljedeći put ću malo manje preklapati tijesto. ;)

Cijeli postupak sam i slikovno zabilježila pa uz recept slijedi i niz fotki. Na žalost kao za inat, kad su se kroasani spekli i kad mi je bilo najveći gušt fotkati, baterije su se ispraznile tako da sam na kraju jedva uspjela napraviti par fotki pečenih kroasana.

Sastojci:

1 i pol šalica maslaca
4 šalice integralnog brašna
1 čajna žličica soli
2 velike žlice šećera
20 g svježeg kvasca
1/4 šalice tople vode
1 i pol šalica toplog mlijeka (27-32 celzijevih stupnjeva)
pola šalice toplog vrhnja za kuhanje
1 jaje
1 žlica vode

još brašna za radnu površinu na kojoj ćete valjati tijesto
sjemenke po želji i punjenje po želji

Postupak:
Maslac omekšan na sobnoj temperaturi posipajte sa malo brašna i razvaljajte te stavite na aluminijsku foliju i u hladnjak na 2-3 sata.
U zdjeli pomješajte 2 šalice brašna sa solju i šećerom, zatim dodajte kvasac koji ste rastopili u pola šalice tople mlake vode, toplo vrhnje i toplo mlijeko. Umijesite tijesto dodavajući ostatak brašna. Nemojte previše mjesiti tijesto, neka bude mekano. Pokrijte plastičnom folijom i stavite u hladnjak na sat vremena.
Sada počinje preklapanje tijesta. Izvadite maslac i tijesto iz hladnjaka u isto vrijeme i pazite da budu na istoj temperaturi, da bi se tijesto moglo valjati bez problema, te da se maslac ne bi kidao ako je prehladan. Najidealnija temperatura bi trebala biti 23 Celzijeva stupnja.
Tijesto razvaljajte te na jednu polovicu tijesta stavite maslac. Preklopite sa drugom polovicom tijesta i dalje razvaljajte u jedan pravokutnik pazeći da se maslac i tijesto lijepo sjedine i zalijepe.
1. 1/3 pravokutnika preklopite preko druge trećine tijesta.

2. Zatim u obliku pisma preklopite drugu stranu tijesta.
3. Opet razvaljajte i sad preklopite tijesto kao da ćete knjigu zatvoriti.
Takvo tijesto umotajte u jednu hladnu vlažnu pamučnu krpu i stavite u hladnjak na 1-2 sata.
Izvadite tijesto iz hladnjaka i sad slijedi zadnje preklapanje. Jednostavno ponovite 1. postupak, znači preklopiti tijesto u obliku pisma. Opet ga zamotajte u vlažnu hladnu krpu i u plastičnu vrećicu da se krpa ne bi osušila i stavite u hladnjak na 4-6 sati ili na cijelu noć.

Tijesto pripremite za oblikovanje kroasana ili kiflica. Razvaljajte ga i režite na trokute koje ostavite na 15 minuta da odstoje.
Svako dno trokuta zarežite sa nožem malo po sredini i krajeve odnosno lijevi i desni kut malo rastegnite preklopite i počnite sa roljanjem kroasana. Na taj način repići će bolje ispasti.
Rolajte tako da vrh kroasana povlačite prema sebi. Vrh uvijek mora biti okrenut prema dolje jer će se inače tokom pečenja odvojiti od kroasana.
Kroasane punite po želji, urolane ih složite na papir za pečenje, premažite mješavinom jaja i 1 žlice vode i pospite sjemenkama po želji.
Pecite na 200 Celzijevih stupnjeva 15-20 minuta ili dok ne budu pečeni. U original receptu navedeno je da se trebaju peći 22-25 minuta na 220 stupnjeva, na početku sam tako i napravila, ali sam nakon 10 minuta skužila da će se prepeći na vrhu pa sam smanjila temperaturu na 200 i pekla dok nisam vidjela da su pečeni, cca 15 minuta.

Dobar tek!

Broj komentara: 7:

JA U KUHINJI... kaže...

predivno... slike su super... :)

Monika kaže...

fenomenalno! svaka čast na trudu :)

Andrea kaže...

Divim se svakom ko sam napravi lisnato tijesto, zbilja, meni je to ko nuklearna fizika. U stvari nisam nikad ni pokušala jer sam uvjerila sebe da je to nešto nemoguće teško.
Kroasani su ti savršeno ispali! :)

Nevena Buljan kaže...

hvala vam :DDD..
Andrea:nije čak tako teško koliko se čini, samo moram priznati da su me malo dlanovi boljeli stvarno sljedeći dan od valjanja i preklapanja :DD
..i sljedeći put ima da se listaju na sve strane ;))

studena kaže...

Često čujem kako "integralni" kroasan nije pravi kroasan, ali to uopće nije točno! Meni (koja ionako baš ne volim bijelo brašno), imaju fenomenalan okus, naravno pogotovo ako su ovako majstorski napravljeni.
Izgledaju ti zaista čarobno :)

Nevena Buljan kaže...

Hvala Studena! :DD

Nada kaže...

Predivno...