26. travnja 2013.

Brzi (veganski) kolač od rogača / Vegan carob cake

Prijateljičina mama radi savršene kolače! :) Obećala sam sama sebi, a obećajem i vama da ću jednom prilikom cijeli post posvetiti njenim kolačima. Nemam vam što reći o kolačima gospođe F., osim da su uvijek fenomenalni i ukusni..kako bi se reklo, ona baš ima "touch" za kolače i kuhanje. U njima se osjeti velika velika ljubav prema kuhanju i prema slatkom. Voljela bih da gospođa F. jednog dana napiše svoju kuharicu, smatram da bi njeni kolači trebali biti objavljeni i na papiru i da bi ljudi zaista uživali u pripremi takvih kolača.
Prije nekoliko dana uživala sam u njenom sočnom kolaču od rogača, bez šećera i pšeničnog brašna (sa zobenih brašnom i grožđicama). Inspirirana takvim kolačom, smutila sam i ja svoj, jednu večer. Uzela sam sastojke i zdjelu i krenula sipati sastojke, bez vage, odokativno. S obzirom da imam iskustva već u pečenju kolača "od oka",  znam otprilike koliko je 100 g rogača, pa pišem ovdje precizne sastojke, iako ih nisam vagala. Ako ste na dijeti, ili pazite na unos kalorija, ili jednostavno pazite na zdravlje konzumirajući "zdravije" kolače, probajte ga. Ukusan (stvarno ne fali šećera) i sočan, gotov je u 20-ak minuta.

Za manju tortu-kolač pečenu u kalupu promjera 18 cm:

200 g mljevenog rogača
2 žlice grožđica
2 žlice džema od naranče
korica 1 bio limuna
1 dl maslinovog ulja
2 dl kokosovog mlijeka (koristila sam kokosovo mlijeko iz limenke)

Sve sastojke jednostavno promiješajte u zdjeli tako da se sjedine, smjesa bi trebala biti dosta gusta. Kalup za tortu obložite papirom za pečenje, uspite smjesu, poravnajte pa pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na  180°C, 20-ak minuta (provjeriti možete i čačkalicom, tako da probodete kolač u sredini i ako je čačkalica suha, kolač je gotov).

*Ako pečete kolač u kalupu većeg promjera, udvostručite sastojke.
*Dodajte naribanu jabuku u smjesu, ona će dati kiselost, jer je kolač masniji zbog kokosovog mlijeka.
*Tortu možete premazati kremom od čokolade, glazurom od čokolade ili džemom.
*Ovaj kolač mi je puno bolje ispao od  tradicionalnog kolača od rogača sa otoka Hvara, samim time što se nije toliko mrvio i bio je puno sočniji.

3 komentara:

Zoka kaže...

Odlično, baš mi se dopada. Odlučila sam da neko vreme živim sugar free pa će mi ovaj recept dobro doći.

Bite my cake kaže...

prekrasan kolač!

Unknown kaže...

ispao je bolje od hvarskog vrlo vjerojatno zato, jer ono nije u tanane tocan recept...

jeo sam par puta jela koja je Veljko napravio u Hvaru i nista od tog nije lose, dapace, ukusno je. Ali se osjeti razlika za razliku od domacih recepata.

kolac od rogaca mora ispast socan, ali isto tako se mora i djelomicno mrvit... a najdraza verzija mi je definitivno sa marmeladom/dzemom od sljiva ili smokava