8. travnja 2009.

Jagode, maline, kupine..

Prije jedno mjesec dana, nakon što sam napravila francuske mini pite sa borovnicama, zaredalo se par recepata sa šumskim voćem. Razlog tome su 2 vrečice mješanog šumskog voća koje sam tada kupila. Tako su nastala naredna 3 recepta koje sam iskombinirala od raznih drugih recepata. ;)

1. recept
Na blogu ChocolateandZucchini naišla sam na ovaj recept pa sam napravila neke izmjene prilagodivši ga sastojcima koje sam imala. Dopunila sam ga zamrznutim jagodama koje ni u kojem slučaju nisu bile jestive onako odmrznute i koje su se savršeno uklopile u ovaj brzinski kolač učinivši ga sočnijim i finijim.

Brzinski kolač od sira i jagoda:
1 šalica namaznog mliječnog sira (pomješala sam pola ricotte i pola šalice sira tipa Philadelphia)
180 g smeđeg šećera

2 jaja

80 ml ulja

150 g pšeničnog brašna

70 g raženog brašna

1 i pol žličica praška za pecivo

1/2 žličice sode bikarbone

prstohvat soli

žličica naribane narančine korice

žličica mahune vanilije u prahu (ili vanilin šećer)
jagode...

Postupak:
Pećnicu stavite grijati na 180 celzijevih stupnjeva.
Pomješajte jaja, namazni sir, ulje, šećer, narančinu koricu i vaniliju u prahu.
Zatim pomješajte brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i sol.
Sjedinite suhe i tekuće sastojke, dobiti ćete malo kompaktnije tijesto, koje nije niti tekuće, ali niti čvrsto kao tijesto za kruh. Prebacite tijesto u kalup, poravnajte ga rukama i utisnite jagode u tijesto.
Pospite još malo šećerom po vrhu i pecite oko 35-40 minuta na 180 stupnjeva.
*Što više jagoda stavite, to će kolač biti sočniji, jer je inače suh, a jagode mu daju baš jednu posebnu notu jer se u biti skuhaju u tijestu. Sir možete zamjeniti i u potpunosti ricottom.

2. recept
Ovaj recept je zaista poseban. Sastojci su oni koje najčešće imamo uvijek i koje jedemo za doručak, ali je postupak malo drugačiji. Neću ga ispisati količinski jer nije potrebno. Sve što vam treba su kruh, šećer, cimet, maslac i voće po želji.

Kuhane maline na začinjenom tostu
Šumsko voće (u mom slučaju su to bile maline) kuhajte 15 minuta sa šećerom dok se ne zgusne.
U međuvremenu ugrijte maslac na tavi, prepržite kriške kruha na maslacu dok ne dobiju boju, izvadite, dok su vruće pošećerite i pospite cimetom. Napunite kuhanim šumskim voćem. Za ovaj recept me inspirirao recept iz francuske kuharice Joanne Harris, a naziv mu je "kuhane višnje na začinjenom tostu", što znači da možete upotrijebiti i svježe višnje umjesto malina.

3. recept
Cheesecake sa narančom preliven želeom od kupina i naranče
Ovaj recept je sasvim slučajno nastao. Imala sam u zamrzivaču malu količinu prhkog tijesta za pite, nešto sira u hladnjaku i kupine. Prvotno je to trebao biti Cheesecake preliven želeom od naranče kojeg su nudili za Dane frankofonije u riječkoj slastičarnici Kont, međutim nije mi išlo za rukom pa sam "sklepala" ovo.

Potrebno je:
prhko tijesto za pite
2 jaja
1 velika šalica mliječnog sira (i opet sam pomješala ricottu i mliječni sir)
4 žlice šećera
2 naranče
2 šalice kupina
šećer
gustin
žličica mahune vanilije u prahu

Postupak:
Za kremu od sira pomješajte sir, jaja i šećer. Naribajte koricu od dvije naranče i ubacite u kremu od sira zajedno sa žličicom vanilije u prahu.
Razvaljajte tijesto za pitu na pobrašnjenoj površini i vrlo pažljivo prenesite u kalup. Zatim izlijte kremu u kalup sa tijestom i stavite peći na 180 Celzijevih stupnjeva oko 30 minuta ili provjerite sa vilicom kad je gotovo. Pošto je ova pita vrlo tanka treba manje vremena da se ispeče nego što treba inače za uobičajenu pitu.
Dok se pita peče, pripremite preljev ili žele od kupina i naranče.
Naranče ogulite, narežite na komadiće, pošećerite po želji, kuhajte jedno 10 minuta, a zatim dodajte kupine i kuhajte još cca 15 minuta dok se smjesa malo ne zgusne. Ako je prekiselo dodajte šećera. Zatim maknite s vatre i procjedite da maknete koštice od kupina i koru od naranče, pa opet vratite na vatru procjeđenu smjesu i dodajte 2 žlice gustina koji ste razmutili u malo vode. Mješajte na laganoj vatri dok se ne zgusne. Ako vam se učini još uvijek prerijetko, dodajte još malo gustina razmućenog u vodi.
Kad se pita bar malo ohladila prelijte je sa preljevom od naranče i kupina, spremite u hladnjak da se stisne.
Ukrasite po želji, npr. ljubićicama :)

Broj komentara: 6:

Dunja kaže...

jao ovo je diiiiivno =)

Sweet Corner kaže...

ne mogu se odluciti sto mi je ljepse, sve ti je predivno i fino!!!

Monika kaže...

ufff, sve je prekrasno! ali nekako me ovaj cheesecake najviše privlači :)

Dunja kaže...

S obzirom da si tako vješta i dobra u kulinarstvu nagrade ti stižu sa svih strana =) vidim da se već dobila "inspiration" nagradicu, ali čuj... =) našla si se i na popisu na mom blogu =) Nadam se da ti to ne smeta jer ti to opet samo potvrđuje tvoje umijeće =)

Nevena Buljan kaže...

Hvala vam i hvala tebi Gurma na nagradici!!! :))

Vali kaže...

Obožavam šumsko voće i sve što si napravila mi je fenomenalno!