6. ožujka 2009.

Bronhi čokoladne praline

Već duugo dugo "kemijam" ovaj recept. :D
Iskreno, ne volim bombone, osim onih od karamele tipa Werther's Original ili Kraševih mekanih karamel bombona..ali Bronhi..to mi je najdraži bombon!!! :D
Pokušala sam pronaći par podataka o Bronhi bombonima, npr. kada i tko ih je kreirao itd. ali nisam ništa pronašla, možda bi trebala otići u tvornicu Kraša da mi malo ispričaju o tom bombonu.;) Jedini podatak koji sam pronašla jest da je najbolja godina za Bronhie bila 1879./'80. kad nisu bili niti pretvrdi niti premekani.
Ono što čini Bronhi bombone posebnima i drukčijima od ostalih bombona koji osvježavaju jest spoj mekanog karamel bombona sa ekstraktom sladića, anisa i drugih ljekovitih biljaka. Veliki udio u Bronhiu ima i kondenzirano mlijeko i upravo ga to čini finim mekanim karamel bombonom.
Probala sam raznorazne bombone sa sladićem (kao poznata crna talijanska Liquirizia), ali svi ti bomboni su ili gumeni, crni i šareni, ili tvrdi, minijaturni i vrlo jaki. Uglavnom, nisu mi se baš svidjeli. S druge strane bilo bi zanimljivo probati i vrlo poznate finske Salmiakki bombone koji su ni više ni manje nego slani zbog amonij-klorida koji im se dodaje. Poznati su i švedski polumekani slani bomboni Djungelvrål.

Djungelvrål, švedski polumekani slani bomboni sa sladićem

No da se mi vratimo na Bronhi i njegov temeljni sastojak, sladić koji se još naziva i slatki korijen (lat. Glycyrrhizae/Liquiritae radix). Sadrži saponine (glicirizin), flavonoide, fitosterine, kumarine. Djeluje sekretolitično, ekspektorantno (razrjeđuje sekret i olakšava iskašljavanje), protuupalno i spazmolitično. Olakšava tegobe dišnih puteva, kašalj, promuklost. Koristi se i za cijeljenje sluznice želuca i crijeva (ulkusni profilaktik). Zbog svih ovih svojstava nije ni čudo da nakon Bronhija zaista "lakše se diše"!

Ove pralinice koje sam napravila su jako fine ako volite After Eight ili bilo kakvu čokoladu sa pepermintom. Jednom prilikom sam probala čokoladu sa punjenjem od absinta :DD i dosta me podsjetila na Bronhi pa mi je to bila dodatna inspiracija za ove praline.
Slijedi recept:
50 g tamne čokolade (koristila sam Bitter čokoladu od Kraša)
7-8 Bronhi bombona
1 žličica slatkog vrhnja za kuhanje
1 žličica maslaca

Tamnu čokoladu i Bronhi bombone otopite na pari, dodajte žličicu vrhnja i maslaca. Smjesa bi se trebala odljepljivati od posude i biti gusta, ako ne, dodajte još koji Bronhi bombon. Žličicom stavljajte hrpice smjese na papir za pečenje. Možete izliti i u pleh, pa kasnije rezati na kockice. Tijesto kada se ohladi ima kakvu teksturu da ga možete oblikovati kako god želite, a bilo bi dobro praline preliti čokoladnom glazurom.
Dobar tek! :)

Broj komentara: 11:

JA U KUHINJI... kaže...

predivno, predivno, predivno...

Monika kaže...

vidiš, ja pojma nisam imala što daje bronhi bombonima taj specifičan okus...hvala što si me prosvijetlila :) praline izgledaju odlično, a sigurna sam da su i takvog okusa :)

nlo kaže...

Fantastično:)) ma kasko si se samo sjetila napraviti ovako nešto:)))

Nevena Buljan kaže...

hvalaaaa :DDD
SweetSensation#:baš mi je drago! :D
nlo#:ahahah..nemam pojma..eto vrzma mi se po glavi već duuuugo..:D

Maja Babić kaže...

Ovo mora da je odlicno. Izgledom su savrsene!

Snjezana kaže...

vrlo zanimljivo.
okus sladica obozavam i uopce mi ne smeta ako je jak.
bronhi bonboni su mi bili jedni od najdrazih bonbona. sjeca li se itko onih dimnjacar bonbona? te sam obozavala.

Gastrodiva kaže...

Kao i ti obožavam spomenute dvije vrste karamela. Ideja odlična,super. Ja ti bronhi karamela koristim protiv prehlade i sigurno pomaže ako je u pitanju manja prehlada, bol u grlu ili fibra. Uzavrem dva declitra mlijeka i u njemu otopim sedam, osam bronhi bonbona.Super okus, samo malo presladak. Poanta je da se pije jako vruće, jednom u toku dana, jednom prije spavanja. Meni često pomogne, pozdrav.............

Sanja kaže...

svaka cast na ideji! svakako cu ih provat napravit!

studena kaže...

Stvarno si ga iskemijala, kapa dolje :)
Moji najdraži bomboni su bili kiki i bronhi, čista klaiska :)

Nada kaže...

Ma svaka čast,predivno..i pralinice i slike..sofisticirane..

Unknown kaže...

Wow, obožavam bronhiće, ovo je stvarno za probati i pokloniti za Božić!