11. travnja 2014.

Rižot sa tartufinom i pirjane tikvice

U prošlom postu predstavila sam vam recept koji sam osmislila sa Olivetom, finim proizvodima od norveškog bakalara -  Baccala' della mamma. :)
O njihovim proizvodima sam vam već pisala i predstavila recepte u prethodnim postovima:
1. Namaz od bakalara na bijelo
2. Pikantino
3. Oliveto
Na redu je tartufino - delikatesni namaz, pripremljen od norveškog bakalara s dodatkom crnih tartufa. Za mene je to do sad najneobičniji i definitivno favorit, iako su mi i preostala 2 okusa namaza od bakalara, pikantino i oliveto, potpuni noviteti što se tiče kombinacije namirnica. :)

Ovo je zaista fantastična kombinacija bakalara (koji se kod nas dosta konzumira u ovom periodu), sa jednom od najpoznatijih namirnica istarske regije, crnim tartufom. :)
Razmišljala sam na koji način bih ga mogla iskombinirati, a onda sam se sjetila rižota. Upotreba crnog tartufa me često asocira na rižot ili neku ukusnu domaću tjesteninu sa jajima. U ovom slučaju riža arborio ili carnaroli je idealna jer je neutralna, a dodavanje namaza od bakalara sa dodatkom tartufa na kraju kuhanja je pun pogodak i u trenu pretvori obični rižot u nešto sasvim novo.
Naravno, htjela sam kontrast na tanjuru, nešto zeleno, sezonsko i što će osvježiti cijelo jelo.
Tikvice! Narezala sam ih na julienne i 2-3 minute pirjala na maslinovom ulju samo da postanu hrskave.
Sveukupni dojam - kremasto, ukusno, i fino, crni tartuf je nenametljiv i daje finu notu jelu. :)

U svim ovim receptima koje sam do sada pripremala htjela sam pokazati da konzumacija namaza od bakalara ne mora nužno biti ograničena na kruh ili tjesteninu. U isto vrijeme, pokušavala sam što manje ili uopće termički obraditi proizvod koji je već termički obrađen. U ovaj rižot sam ga dodala tek na kraju tako da se samo zagrijao i učinio rižot izuzetno kremastim.
Kombinacije su neograničene. Pustite mašti na volju, ne morate pripremiti rižot. Možete upotrijebiti kus-kus, bulgur, ili pripremiti bistru povrtnu juhu i pri serviranju ju poslužiti sa žličnjakom namaza od bakalara. Tijesto za pizzu možete ispeći u pećnici pa ga pri samom kraju premazati sa namazom od bakalara i dodati povrće po želji. Ostatke palente ili kukuruzne krupice narežite na šnite, zapecite u pećnici pa poslužite kao sitne zalogaje, krostine sa namazom od bakalara. Ma mogućnosti su nebrojne, igrajte se okusima i iznenadite. :) 

Dakle, za 4 osobe, biti će vam potrebno:

250 g riže arborio ili carnaroli, pogodne za rižoto
3 žlice maslinovog ulja
1,5 dl bijelog vina, npr. malvazije
1,5 l vode ili povrtnog temeljca
svježe mljeveni šareni ili crni papar
250 g namaza tartufino
4 žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja, npr. frantoio
2 žlice malvazije

+ 2 veće tikvice, narezane na tanke trakice ili julienne
  maslinovo ulje

+ ulje od peršina:
  1 vezica peršina
  1,5 dl ekstra djevičanskog maslinovog ulja

Tikvice narežite na trakice ili julienne. 

Zagrijte maslinovo ulje u odgovarajućoj posudi pa dodajte rižu i pustite nekoliko minuta da zastakli. Zalijte malvazijom pa priečajte da alkohol ispati. Posolite rižu, i tokom 15-ak minuta zalijevajte vodom ili temeljcem koji mora ključati (stavite posudu sa vodom u isto vrijeme da ključa, pokraj posude sa rižom). Kada je rižot kuhan (nemojte ga prekuhati, bolje da su zrnca malo tvrđa ili al dente), dodajte mu tartufino, svježe mljeveni papar, 2 žlice malvazije i ekstra djevičansko maslinovo ulje pa promiješajte sve zajedno.

U međuvremenu, dok se rižot kuhao, pripremite tikvice tako da ih "bacite" na malo ugrijanog maslinovog ulja, posolite  i pirjate 2-3 minute, samo da postanu hrskave. Odmah ih prebacite u drugu posudu da zaustavite kuhanje.

Za ulje od peršina miksajte ulje sa peršinom dok ne dobijete zelenu kremu. Procijedite ulje i na ovaj način ga možete čuvati u hladnjaku u zatvorenoj staklenci do upotrebe.

U tanjure servirajte kremasti rižoto, odozgo stavite pirjane tikvice, malo ulja od peršina i po želji žličnjak bakalara tartufino! :)

1 komentar:

Tamara kaže...

nisam se još susrela s njihovim namazima, rižoto krasno izgleda.