8. veljače 2010.

Rogačolada i topli rogač / Homemade Carobella & Carob drink

Nedavno sam sasvim slučajno nabasala na rogač u prahu u bio&bio trgovini u Rijeci. Pošto nije bio baš nešto skup (7 kn-200 g) odmah sam ga kupila i već se nekako odmah iskristalizirala ideja za što ću ga iskoristiti. Carobellu-namaz od rogača, sam samo jednom kupila, također u bio&bio trgovini, i stvarno je preskupa, negdje oko 40 kn, pa eto, zašto ne napraviti domaću, a ujedno i jeftiniju verziju ovog finog namaza od rogača. Moja verzija je sa bademima umjesto lješnjaka i finom aromom naranče..
Za 320 g carobelle ili rogačolade trebati će vam:
200 ml slatkog vrhnja (možete upotrijebiti i zobeno ili sojino, ali u tom slučaju dodati šećera ili meda po ukusu)
korica jedne naranče
5 velikih žlica meda
3 žlice svježe iscijeđenog soka od naranče
100 g blanširanih popečenih badema
1/2 žličice začina za medenjake (izostaviti ukoliko ne volite okus tih začina)
75 g fino mljevenog rogača u prahu
20 g maslaca (može se i izostaviti, ovisi koliku gustoću namaza želite)

Postupak:
Bademe blanširajte u kipućoj vodi jedno 5 minuta, zatim ih izvadite, ogulite koricu, posušite i popecite malo na tavi ili u pećnici. Ako to radite u pećnici onda će vam trebati 5-10 minuta, na 180 stupnjeva, pazite da ne zagore jer su onda za baciti! Zatim ih lijepo sameljite, ako koristite mlinac za kavu, možete staviti malo šećera u prahu dok meljete bademe da se oni ne slijepe u jednu pastu, tj. da budu baš kao brašno. Stavite na stranu.
Slatko vrhnje zakuhajte sa naribanom koricom naranče i kuhajte jedno 5 minuta na laganoj vatri. Zatim maknite sa vatre i procijedite vrhnje od korice naranče.
Vrhnje ubacite natrag u posudu, dodajte bademe mljevene i prosijani rogač u prahu , med i začine za medenjake i kuhajte na laganoj vatri 10 minuta. Zatim dodajte narančin sok, malo još prokuhajte i još jednom izmiksajte u multipraktiku (koristila sam štapni mikser).
Izmiksanu smjesu procijedite kroz manje sito da uklonite mrvice od badema i da dobijete lijepu kremu. Još jednom vratite na vatru na minutu dvije, maknite s vatre i ulijte u manju staklenku koju ste prethodno zagrijali na 100 stupnjeva oko 10 minuta. Ako imate perilicu za suđe, onda je najbolje staklenku u njoj oprati jer se na taj način najbolje sterilizira i i još dok je vruća uliti carobellu ili rogačoladu i dalje čuvati u hladnjaku.
*Maslac dodajte ukoliko želite da namaz bude gušći, i to ga dodajte zajedno sa bademima i ostalim sastojcima.
*Ako imate onaj grubo mljeveni rogač koji se može nabaviti u bilo kojoj trgovini onda ga možete probat samljeti u multipraktiku ili mlincu za kavu.
*Carobellu možete koristiti za kolače, palačinke, pudinge, kekse...

Kakao u prahu vs. rogač u prahu

Fino mljeveni rogač možete iskoristiti umjesto kakaa pa ćete dobiti "topli rogač" umjesto "tople čokolade" :).
Za 2 šalice toplog rogača trebati će vam:
1 šalica slatkog vrhnja
1 šalica mlijeka po želji (i tu isto može i kozje, sojino, zobeno mlijeko kao alternativa)
3-4 žlice fino mljevenog rogača u prahu
2-3 žlice meda
1 žličica mješavine za medenjake (fakultativno)

Sve sastojke osim meda kuhajte na laganoj vatri oko 5-10 minuta mješajući sa pjenjačom da se rogač u prahu skroz otopi. Na kraju dodajte med, promješajte i poslužite! Vrhnje možete zamjeniti i u potpunosti mlijekom za manje masnu verziju, a možete dodati i čokolade dok se kuha po želji.

Broj komentara: 19:

Vali kaže...

Divno! Nedavno sam otrkila carobellu i zaljubila se (a fakat je skupa), a sad je mogu i sama raditi! Juhuuu!

Unknown kaže...

Predivno!

JA U KUHINJI... kaže...

Skroz naskroz fantasticno :)

Sweet Corner kaže...

jako mi se svidja, nisam nikad probala carobellu i evo mi sad prilike:)

Andrea kaže...

Vidjela sam taj namaz od rogača u bio&bio ali mi je bio preskup da bi ga kupila. Kako inače volim rogač sigurna sam da bi mi se ovo jako svidjelo.
Hvala ti na ovoj odličnoj ideji i prekrasnom receptu. Obavezno ću ga isprobati i to čim prije. :)

Nevena Buljan kaže...

Hvala cure :)
Andrea: baš mi je drago, i mene je toliko oduševio da mi je sad draži od Linolade i sl. namaza..a i sam rogač je vrlo ljekovit..

Tadeja kaže...

Jako dobro zvuči, možda bi mi se tako rogač i svidio :)

Dunja kaže...

Napravila, svi kod kuće oduševljeni. BOLJI OD KUPOVNOG! Pravo osvježenje od kojekakvih čokoladastih.

Nevena Buljan kaže...

Hvala Tadeja! Oni tvoji limuni me oduševili, morat ću isprobat obavezno!
Dunja :)))), baš ti hvala i skroz mi je drago da ste se oduševili doma ovim namazom, meni je posebnu noticu dala aroma naranče koja, rekla bih, čak naglasi i dovede do savršenstva sama svojstva i okus rogača, zbog te arome mi je i bolji od kupovnog ...ja ga sad tamanim ko luda za doručak =)

Marija kaže...

Ovo se mora probati :)

Maja Babić kaže...

Super ti je sve to. Ja nisam kod nas videla rogac tako fino mleven :( Pravila sam ovaj tvoj napitak, i odlican je, ali samo morala da ga procedim jer sam imala puno mrvica od rogaca.

Nevena Buljan kaže...

Hvala Marija! :)
MamajAC: hvala :) a da možda probaš u trgovini nekoj sa zdravom hranom? možda ga imaju...?

Unknown kaže...

Super izgleda. Ali cijena je slična onoj gotovog namaza - kada se zbroje svi sastojci isto ispadne cca. 35-40kn. Ali, naravno da nista ne moze zamijeniti domacu izradu. :-)

antonija kaže...

Upravo sam napravila carobellu i moram priznat da sam bila skeptična jer volim rogač al namaze od njega baš i ne. Mene kućna izrada nije koštala 40kn.

Kupila sam cijelu vrećicu rogača na placu i to jeftino.
Malo sam promijenila recept jer ne volim kupovne začine pošto dosta njih sadrži pojačivače okusa što je ustvari bezveze, ove namirnice u namazu su same po sebi aromatične.
Umjesto toga sam stavila čistu vaniliju, onu bourbon.
Sve u svemu, jaaaaaaaako fino i hvala na receptu... moje dijete će biti oduševljeno...

Nevena Buljan kaže...

@Antonija: baš mi je drago da ste zadovoljni :))) Ja sam napravila svoju domaću mješavinu za medenjake, samo recept nije ovdje već na Coolinarici, pod Ebba recepti :) Niti ja ne volim kupovne začine niti ih koristim :)

Nevena Buljan kaže...

evo, ovdje je link, ako zatreba :)
http://www.coolinarika.com/recept/idealna-mjesavina-zacina-za-medenjake-i-pain-depices

Melissa kaže...

Hello! I would love to get an English translation of the Carobella recipe, if that's possible?! It looks perfect! Thanks very much, Melissa

sarica kaže...

ja sam je upravo napravila i pospremila u frižider :)
koliko dugo može stajati?
bome sam je napravila dosta :D

Kiko kaže...

Može li i onaj Franckov mljeveni rogač?u bio & bio ga nemaju već mjesec dana....