4. studenoga 2008.

Clafoutis ili Flognarde





Clafoutis (čitaj klafuti) je tradicionalni francuski kolač koji potječe iz francuske pokrajine Limousin, a sam naziv proizlazi od francuske riječi clafir (čitaj klafir) što na oksitanskom jeziku znači puniti. Temeljni sastojci originalne verzije ovog kolača su neodkoštićene trešnje koje se preliju uobičajenom smjesom za palačinke i zapeku na 40 minuta. Od nečeg možda naizgled jednostavnog dobijate nešto "složeno" i posebno. :) Naime, koštice se nikako ne bi trebale vaditi iz trešanja jer daju kolaču jednu posebnu jaču aromu, te zadržavaju sok od trešnje da se ne izlije u tijesto. Na vama je na koji način ćete jesti kolač sa košticama. :))

Clafoutis možete dakako napraviti i sa drugim vrstama voća, npr. jabukama, marelicama, breskvama, šljivama, smokvama, tropskim ili pak šumskim voćem, ali se u tom slučaju kolač više ne naziva Clafoutis već Flognarde (čitaj flonjard), iako izgled ostaje gotovo isti.





"La flognarde" sa suhim šljivama


Kombinacije kojima možete puniti ovaj kolač su bezbrojne..npr. pokušajte sa tipičnom voćnom mješavinom banana, jabuka i grožđica.
Neizostavna čokolada. Ubacite kockice omiljene čokolade čime ćete dobiti tekuće čokoladno punjenje.
Idealan spoj može biti kruška, čokolada i kokos.
Tamna čokolada i jagode, tim bolje ako su ubrane svježe šumske jagode. ;)
Mlijeko zamijenite vrhnjem, slatkim ili kiselim (franc. creme fraiche), za kremastiju teksturu upotrijebite talijansku ricottu, ili domaći sviježi sir.
Šećer zamjenite medom.

Za bolji okus i miris tijesta, dodajte koštunjičavo voće, orahe, mljevene bademe ili pinjole i naravno, začine kao što su cimet, klinčić, anis, kardamom, đumbir itd.

Alkohol može i ne mora biti prisutan, probajte sa par žlica Calvados-a (rakije od jabuka), Maraskinom ili rumom. Ubacite tamno pivo i jabuke u Flognarde, i gorki okus tamne pive će nestati.

Za slane verzije ovog kolača, dodajte raznorazne sireve, pikantne, pljesnive ili obične, mozzarelu, Gruyere, Gaudu ili Emmentaler, Zdenka trokut sir...razne kozje ili ovčje sireve.
Meso..pršut...šunka..kockice slanine..riba...svakako dolaze u obzir.
Brokula, prokulice, tikvice, kelj, mini rajčice, suhe rajčice, masline, bob, bosiljak, ružmarin, peršin...da ne duljim..

Pustite mašti na volju. Što raznolikije, to će obrok biti puniji i zanimljiviji okusom.

Ovo je moj prijedlog:

Flognarde s kupinama
Sastojci:

2 velike šalice smrznutih ili svježih kupina

malo maslaca za namastit kalup

125 g brašna

3 jaja

50 g običnog ili smeđeg šećera

1 vanilin šećer

300 ml mlijeka

još malo šećera za glaziranje

Postupak:

Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva.
Namastite kalup sa malo maslaca sa svih strana.
Pomiješajte mlijeko, jaja, šećer i vanilin šećer, brašno, sve dobro umutite. Dodajte kupine, pomiješajte još jednom i ulijte u kalup te pospite s još malo šećera.
Pecite cca 40 minuta, dok ne poprimi zlatnu boju po vrhu. U slast!

Broj komentara: 7:

Вера kaže...

Mnogo mi se svidja,uopste ta kombinacija vocno-pudingastog kolaca!

Nina kaže...

sviđa mi se u svakoj kombinaciji punjenja

nlo kaže...

...i meni:)) ovo mi je super i baš ću isprobati:)

Vali kaže...

Prekrasno izgleda. Ja sam davno radila clafoutis s trešnjama, ali nisam znala ovo s košticama pa sam ih vadila. :) Odlične su mi i sve ove druge varijante.
www.valivolitorte.blog.hr

Nevena Buljan kaže...

hvala vam :))...eto ja još nisam probala s trešnjama s košticama, ali sigurno cu probat kad im bude sezona...

Monika kaže...

i ja volim calafoutis a ove tvoje kombinacije sve izgledaju sjajno :)

Ana-Marija kaže...

jako volim clafoutis, ipak mi je najomileniji onaj klasicni s trešnjama, a čokoladna verzija mi je još i draža. ovaj tvoj izgleda sjajno :)