23. siječnja 2013.

Tuna u (maslinovom) ulju

Da li vam je ikada palo na pamet da tunu u ulju možete pripremiti i sami? Da.. rozastu omiljenu vam konzervu koju kupujete kad ne znate što bi pripremili za ručak, ili kada kao student često spremate tjesteninu sa tunom i kukuruzom jer ipak je to jedno od jeftinijih i brzo gotovih jela koje si svaki student može priuštiti.
Kad slavite rođendan pa uvijek nekako izbor završi na pašteti od tune..  postoji li osoba koja ne voli paštetu od tune? (znaaam da postoji, ali čini mi se da su to stvarno mali postoci) :)
A onda odjednom shvatite da tuna nije samo konzerva i krenete u daljnje istraživanje okusa.. pa otkrijete da se od tune može pripremiti i delicija..tzv. "pršut", pa da se sirova svježa tuna tako lijepo da iskoristiti za tartar koji mažete na vrući tost sa malo maslaca..mmm, genijalna stvar.  Pa onda odreske tune pripremite na totalno drugačiji način (npr. sa narančom kako to Španjolci rade) gdje ona postaje pandan za najbolji komad mesa (biftek?!?), a ako ne i najdražeg vam pečenog ili dimljenog  lososa (ehh... )

da. tako je to nekako bilo kod mene.
Nije mi se svidjela ta tuna sa tržnice.. sva je bila nikakva, već očišćena i filetirana  i nije se dalo od nje napraviti ni pošteni odrezak. A komad neki osrednji.. ni vrit ni mimo.. i tako ja odlučih pripremiti tunu u ulju. Pa, da budem iskrena, meni je ovo ispalo jako fino, u svakom slučaju zdravije od one rozaste konzerve (koju i dalje volim :( ). Toliko fino da sam u kući valjda ja jedina koja je pojela cijelu tunu u ulju.. malo na sendviču sa rigom..malo ovako samu.. malo sa tjesteninom, ono, na "studentski način" jel.. evo je još tamo u hladnjaku, ostalo je malo. Moram smislit s čim ću je do kraja pojest, suđena mi je očito. :)

Inače, nekad davno, dok je tuna bila puno jeftinija i dostupnija, ovdje u Primorju se spremala upravo na ovakav način.. priča moja 80-godišnja nona. :)

Dakle, recept je vrlo jednostavan i dosta proizvoljan pa pišem sastojke odokativno. Bitno je ne štedjeti na soli jer je ovo konzervirana riba i voda u kojoj se kuha mora biti jako jako slana.
Treba vam:
1 tuna, očišćena (ne pitajte koliko grama, zaboravih izvagat, otprilike srednje velika tuna)
korjenasto povrće za juhu (korjen celera i stabljika celera, mrkvica, peršin..)
zrna šarenog papra i korijandra, može i ljuta papričica
svježe začinsko bilje (ružmarin, majčina dušica, origano..)
veliki lonac uzavrele vode, oko 3-4 l, ovisno o veličini tune i 3-4 velike žlice soli
ekstradjevičansko maslinovo ulje i obično maslinovo ulje (pomiješati)

Zakuhajte vodu sa korjenastim povrćem pa neka kuha 10-ak minuta. Zatim dodajte sve ostale začine i sol i na kraju stavite tunu (možete je narezati na manje komade). Kuhajte tunu oko 30 minuta, mora biti potpuno skuhana.
Pripremite sterilizirane staklenke. Kada je tuna kuhana, izvadite je iz juhe pa ju ohladite i očistite od kosti i kože. Narežite tunu na manje komadiće, stavite u staklenke i prelijte maslinovim ulje. Ja sam pomiješala obično i ekstradjevičansko maslinovo. :)

Ovu istu stvar možete napraviti i sa bijelim mesom poput piletine ili drugom plavom ribom npr. srdele.

Za kraj, da ne zaboravim, pjesma sreće. :)

Broj komentara: 9:

Bite my cake kaže...

uh, nevenić, pa ovo je prosto savršeno! i ideja i izvedba!

Dunja kaže...

Već dugo sanjam o ovako nečem da mi se nađe u frižideru, ma sjajno.

Nevena kaže...

Sretnici što imate svežu tunu na pijaci!!!:)
I ja sam fan svih gore pobrojanih stvari, pogotovo kad se odrezak tune ispeče na roštilj, malo prelije istarskim maslinovim i hjooooj miline!!
Baš odličan recept, nadam se da ću ga jednom isprobati. Možda kada odem na more,pa taman, ponesem kući kao suvenir;)

Ivana kaže...

Meni isto je jednostavno nemoguće nabavit svježu tunu .... recept se čini odlićan !!
Lasersko graviranje

Unknown kaže...

predivno, draga moja. baš je dobro i ovo znati, izvrstan recept.

Anja kaže...

Prekrasno, oduševljavaju me tvoje ideje :)

Anja Marsic kaže...

Nevena ovo je stvarno odlicna ideja! I da, imaš pravo nije mi nikad palo na pamet da ju doma sama obradim i ubacim u ulje :) Hvala ti!

Mimi kaže...

Recept je genijalan i rado bih ga probala, ali tesko da cu nabaviti kvalitetnu tunjevinu. Ne znam da li bi islo sa drugom vrstom ribe? Bojim se da se ne raspadne...

Unknown kaže...

bravo....pozdrav iz Ljubljane...danas sam napravio tunu na tvoj način...ćemo vidjet za koji dan kako je ispalo...ali izgleda odlično...u ulje sam stavio i malo sušenog čilija da malo zaljutim sve...pozdrav....