19. kolovoza 2010.

Zeleno i crveno se vole!

Zanimljivo je da možemo pojesti velike količine zelenog povrća, a da ništa bitno hranjivoga pritom ne apsorbira naš organizam.

Zeleno povrće poput rikule, blitve, špinata, brokule ili šparoga sadrže velike količine tzv. "ne-heme željeza", međutim, da bi se to željezo bolje apsorbiralo u našem organizmu potreban nam je unos vitamina C. Crveno voće poput jagoda, malina, lubenice i općenito citrusi prebogati su vitaminom C i kao takvi idealni u kombinaciji sa zelenim povrćem.
(A ovako kaže članak:

Hrana bogata željezom:

Iako se željezo može pronaći u raznoj hrani, njegova dostupnost organizmu značajno varira. Općenito tijelo ne apsorbira lako željezo - ovisno o tome nalazi li se željezo u heme ili ne-heme obliku.
Heme željezo se može naći samo u mesu, ribi i peradi, i mnogo se lakše apsorbira od ne-heme željeza, koje se prvenstveno nalazi na voću, povrću, grahu, orasima i žitaricama (biljni izvori).

Kako možete povećati apsorpciju željeza iz ne-heme hrane:

Ako uz ne-heme jedete hranu bogatu C vitaminom, poput citrusa, naranči, maslina ili jagoda.
Ako se ne-heme hrana kuha u željeznoj posudi.
Među hranu bogatu željezom ubrajamo grožđice, lisnato zeleno povrće poput špinata, brokule, crvenog mesa (jetrica imaju najviše željeza), riba, perad, jaja (žumanjak), mahunarke (grašak i grah), slanutak, bademi, marelice, cikla, šipak, datulje, smokve i kruh od integralnih žitarica.
)

Ana Ugarković u svojoj knjizi "Danas kuham" predlaže kombinaciju rikule i malina u obliku osvježavajuće salate objašnjavajući takvu kombinaciju kao idealnu u kojoj gorčina rikule trenutno nestaje pod utjecajem slatko-kiselih malina. Kasnije saznajem da su takve salate nešto vrlo uobičajeno u Francuskoj.

U dvomjesečnom časopisu za kulturu stola, Iće&piće, možete pronaći zanimljiv recept za salatu od lubenice i rikule. Lubenica se može zamjeniti i dinjom, pa kad još dodate i pršuta.. :)

Složite i vi svoju zeleno-crvenu kombinaciju, mogućnosti su mnogobrojne, a za sad predlažem vam da isprobate dolje navedene recepte. Količinu određene namirnice u salati proizvoljno odredite, a najbolje je ubaciti od svega navedenoga pomalo.

Šparoge sa octom od malina

Salata od jagoda, rikule, kozjeg sira, pinjola i octa od maline
Salata od lubenice i rikule, Iće&piće (sada su dostupne u trgovinama i mini lubenice koje su se pokazale vrlo sočnima i po meni boljima od onih "gigantskih", a ovakvu salatu možete servirati i u izdubljenoj košarici od kore lubenice, biti će efektnije :) )
I za kraj:
*Carpaccio od mladih netretiranih sirovih tikvica narezanih na vrlo tanke ploške u marinadi od octa od maline, maslinovog ulja i začinskog bilja.. - još jedna zanimljiva kombinacija koju tek trebam isprobati, a možda ćete vi biti i brži od mene! :))

Broj komentara: 11:

J e l e n a kaže...

pa a, priroda nam je zato dala voce i povrce u divnim bojama da ga kombinujemo, a ne da jedemo samo jednu boju....

JA U KUHINJI... kaže...

Jako zanimljiv post... Takve kombinacije jos nisam isprobala ali nema sumnje da hocu :)

Shangri La Food kaže...

prvo se moram osvrnuti na mini lubenice s kojima sam apsolutno oduševljena, jer sam namjerno ignorirala ove od 200 kg zadnjih par godina..

nisam znala da se željezo ne apsorbira, a ja se ubijam u zelenim salatama :)) kao zdravo živim ..

hvala zna informacijama, a salata je stvarno fenomenalna

Nina kaže...

ovakve kombinacije nisam isprobala, ali vrlo su mi interesantne, zanimljiv post, naučila nešto novo :)

cosmo2503 kaže...

post ti je odličan i poučan, a izbor recepata u zeleno-crvenoj kombinaciji primamljiv.
Cijeli život imam nedostatak željeza i moj organizam ga jednostavno odbija apsorbirati. Nema pripravka na tržištu koji nisam probala i sve ostaje isto...Moram reći da mu ja ne pomažem mnogo jer meso ne jedem dovoljno često, a jetrice baš i ne volim.
Ovo saznanje mi je zanimljivo, kao i kombinacija crvenog voća i zeleniša, znala sam da povećane količine C vitamina pomažu apsorbciju željeza, ali sam uglavnom išla na sintetičke tabletice.

Monika kaže...

super post prepun zanimljivoh i korisnih informacija. ja sam znala da se željezo najbolje apsorbira iz mesa, no nisam znala kako se može pospiješiti apsorpcija iz povrća. inače jako volim kombinacije voća i povrća u salatam (i drugim jelima) i već dugo mjerkam jednu salatu s jagodama i balsamicom, ali nikako da isprobam. sad više nema jagoda, ali lubenice ću obavezno isprobati u ovoj kombinaciji.

Andrea kaže...

Nisam znala za neke od ovih stvari. Baš ti hvala.
Inače ovakve kombinacije u salatama su mi savršene.

Nevena Buljan kaže...

Hvala cure, drago mi je da ste ovim putem saznale još nešto novo! :))

Branka - byB kaže...

poučno i zanimljivo ! nisam znala sve ovo o željezu i potrebnim kombinacijama namirnica , zapravo sam uvijek mislila da je dovoljno ovako koliko i kako ga jedem. Crveno-zelene i slične kombinacije su mi inače zanimljive, tvoja salata je super iskombinirana i jako dobro izgleda !

Tadeja kaže...

Odličan post! I još bolja kombinacija.
Sad ja opet isto pjevam, ali kad imam čitav lager ljetnjih neobjavljenih recepata, ja sam složila sličnu salatu, ali ne vođena svim ovim podacima, nego okusom i bojama. :)

Unknown kaže...

Srce mi je bilo slomljeno Nikada ne vjerujem da ću ponovno vratiti svog bivšeg dok dr. LOVE ne dovede svog bivšeg u roku od 24 sata s moćnom ljubavnom čarolijom. Pouzdan je za pozitivan rezultat, a kontaktirajte čarobnjaka za ljubavnu čaroliju na e-mail: { p l a c e o f s o l u t i o n @ y a h o o .c o m } ili whatsapp na + 1 443 281 3404