2. siječnja 2011.

Rižot od integralne riže sa sušenim rajčicama i vrganjima

Najprije, zaželjeti ću vam sve najbolje u ovoj 2011. godini, što više zdravlja i smijeha, što manje stresa! Uspjeha na svim poljima i naravno uspješnog kuhanja! :))

Ovaj rižot napravila sam na jesen, još dok su se vrganji mogli kupiti na svakom kutku ili pronaći u prirodi. Njihova sezona opet slijedi u kasno proljeće - ljeto, pa možda vam ovaj recept dobro dođe za nekoliko mjeseci ili vam posluži kao inspiracija za neka druga jela. Ovo jelo možete pripremiti i sa suhim vrganjima kojih trenutno ima na tržnicama, samo treba potražit. :)

Što se tiče vrganja, još jedna bitna napomena. Kad pripremam vrganje, uvijek koristim suho bijelo vino. Ono je vrlo bitno kod pirjanja vrganja jer ublažava intenzivan okus vrganja tijekom kuhanja. Naravno, vi ga ne morate dodati, al' ja vam svejedno toplo preporučam jer je okus zaista poseban.


Sastojci za 2 osobe:
1 i 1/2 šalica integralne riže
maslinovo ulje
ljutika ili 1 manji luk
svježe začinsko bilje poput majčine dušice, origana, timijana ili vezica peršina
4 sušene rajčice iz ulja
2 češnja češnjaka
2 manja svježa vrganja
svježe mljeveni crni papar i sol
1 dl bijelog vina

Rižu namočite nekoliko sati prije kuhanja ili noć prije, brže će se skuhati.
Isperite rižu nekoliko puta, zagrijte 2 žlice maslinovog ulja, ubacite nasjeckan luk i posolite ga, na taj način tokom pirjanja brže omekani i postane slatkast. Kad je luk postao staklast, dodajte rižu te pirjajte još nekoliko minuta, a zatim dodajte temeljac te kuhajte dok riža ne bude kuhana.

Dok se riža kuha, pripremite vrganje. Narežite ih na tanko te ih pirjajte oprezno na nekoliko žlica maslinovog ulja (da se ne raspadnu) na kojem ste prethodno na kratko popržili češnjak na sitno. Posolite i popaprite vrganje, i pred kraj kuhanja kad ispari voda, dodajte vino, pustite da ispari, tada su gotovi. Gotove vrganje pomiješajte sa nasjeckanim suhim rajčicama i rižom, dodajte željeno začinsko bilje ili sitno nasjeckani peršin, još kapić maslinovog ulja te parmezana po želji.

Poslužite kao samostalno jelo ili kao prilog mesu ili ribi.

Napomene

*Ljubičasti i zeleni listići na fotkama - tajlandski origano koji sam slučajno pronašla i kupila u bio&bio dućanu. Radijte koristite mediteransko začinsko bilje jer je tajlandski origano vrlo intenzivnog okusa i mirisa.
*Ako koristite suhe vrganje, namočite ih u malo vode 30 minuta prije pripreme, a zatim ocijedite i dalje normalno pripremajte.