19. kolovoza 2010.

Zeleno i crveno se vole!

Zanimljivo je da možemo pojesti velike količine zelenog povrća, a da ništa bitno hranjivoga pritom ne apsorbira naš organizam.

Zeleno povrće poput rikule, blitve, špinata, brokule ili šparoga sadrže velike količine tzv. "ne-heme željeza", međutim, da bi se to željezo bolje apsorbiralo u našem organizmu potreban nam je unos vitamina C. Crveno voće poput jagoda, malina, lubenice i općenito citrusi prebogati su vitaminom C i kao takvi idealni u kombinaciji sa zelenim povrćem.
(A ovako kaže članak:

Hrana bogata željezom:

Iako se željezo može pronaći u raznoj hrani, njegova dostupnost organizmu značajno varira. Općenito tijelo ne apsorbira lako željezo - ovisno o tome nalazi li se željezo u heme ili ne-heme obliku.
Heme željezo se može naći samo u mesu, ribi i peradi, i mnogo se lakše apsorbira od ne-heme željeza, koje se prvenstveno nalazi na voću, povrću, grahu, orasima i žitaricama (biljni izvori).

Kako možete povećati apsorpciju željeza iz ne-heme hrane:

Ako uz ne-heme jedete hranu bogatu C vitaminom, poput citrusa, naranči, maslina ili jagoda.
Ako se ne-heme hrana kuha u željeznoj posudi.
Među hranu bogatu željezom ubrajamo grožđice, lisnato zeleno povrće poput špinata, brokule, crvenog mesa (jetrica imaju najviše željeza), riba, perad, jaja (žumanjak), mahunarke (grašak i grah), slanutak, bademi, marelice, cikla, šipak, datulje, smokve i kruh od integralnih žitarica.
)

Ana Ugarković u svojoj knjizi "Danas kuham" predlaže kombinaciju rikule i malina u obliku osvježavajuće salate objašnjavajući takvu kombinaciju kao idealnu u kojoj gorčina rikule trenutno nestaje pod utjecajem slatko-kiselih malina. Kasnije saznajem da su takve salate nešto vrlo uobičajeno u Francuskoj.

U dvomjesečnom časopisu za kulturu stola, Iće&piće, možete pronaći zanimljiv recept za salatu od lubenice i rikule. Lubenica se može zamjeniti i dinjom, pa kad još dodate i pršuta.. :)

Složite i vi svoju zeleno-crvenu kombinaciju, mogućnosti su mnogobrojne, a za sad predlažem vam da isprobate dolje navedene recepte. Količinu određene namirnice u salati proizvoljno odredite, a najbolje je ubaciti od svega navedenoga pomalo.

Šparoge sa octom od malina

Salata od jagoda, rikule, kozjeg sira, pinjola i octa od maline
Salata od lubenice i rikule, Iće&piće (sada su dostupne u trgovinama i mini lubenice koje su se pokazale vrlo sočnima i po meni boljima od onih "gigantskih", a ovakvu salatu možete servirati i u izdubljenoj košarici od kore lubenice, biti će efektnije :) )
I za kraj:
*Carpaccio od mladih netretiranih sirovih tikvica narezanih na vrlo tanke ploške u marinadi od octa od maline, maslinovog ulja i začinskog bilja.. - još jedna zanimljiva kombinacija koju tek trebam isprobati, a možda ćete vi biti i brži od mene! :))