26. srpnja 2010.

"Rižot" od quinoe i vrganja

Quinou sam tek nedavno počela koristiti.
Zapravo, zapazila sam je odavno u trgovinama zdrave hrane u koje često zalazim i u kojima više volim proučavati neke meni potpuno nepoznate proizvode, nego li na kraju nešto i kupiti. Ista stvar je i sa knjižarama i literaturom gastronomske i prehrambene tematike.
Ne morate imati puno novaca da bi obogatili svoje gastronomsko znanje raznom literaturom i oplemenili svoj jelovnik nekakvim posebnijim receptima. Dovoljno je s vremena na vrijeme pogledati "Kod Ane", čiji recepti ne zahtijevaju BAŠ UVIJEK namirnice nedostupne svakome i svakom budžetu (tu konstataciju vrlo često čujem od ljudi, no po mom mišljenju to je isključivo stvar našeg naroda koji je još uvijek zatvoren i nespreman na nove stvari i na jednu "Anu".)

Između ostalog, dobro je i pregledati domaće i strane blogove sa receptima i novostima u svijetu gastronomije. Provoditi slobodno vrijeme u knjižari listajući ( čitaj proučavajući) najnovije kuharice, kako domaće, tako i strane te na kraju izići iz knjižare sa novim idejama i receptima u glavi. Za kraj, prije spavanja uzeti kakvu zanimljivu literaturu poput najnovije kuharice Veljka Barbieria ili nekih drugih gastro velikana. Tek nakon toga zaspati slatkim snom. :)
To su samo neke od mojih slatkih svakodnevnih opsesija koje su našle odraz u maloj kućnoj gastro biblioteci - čitaj polici krcatoj raznim knjigama kuharicama koja samo što nije puknula. Nadam se da će jednog dana polica postati soba. ;)

Vrganje sam tek nedavno naučila brati i uopće prepoznati u prirodi zahvaljujući mom dragom (ove na slici je on ubrao, ja još uvijek učim :D).
Budući da obožavam gljive nije mi trebalo dugo da iskemijam ovaj recept.. Aromatični, preukusni, neodoljivi..upravo takvi su vrganji. Savršeni za sušenje čija aroma tada još više dolazi do izražaja, no za to moraju biti potpuno neoštećeni.
Narezani sirovi na tanke ploške i začinjeni balzamičnim octom, maslinovim uljem, solju i paprom predstavljaju pravu delikatesu. Ili najjednostavnije pripremljeni termičkom obradom, pečeni ili pirjani. To je ovaj put bio moj odabir, i učinio se najefikasnijim za rižot ovakvog tipa. O vrlo zdravoj quinoi možete saznati dosta na internetu, a ovdje imate još jedan zanimljiv recept sa quinoom. U principu, quinoa je vrlo zahvalna namirnica jer ju možete pripremati i u slatkoj i u slanoj verziji, poput prosa i kus-kusa.

Slijedi moj recept.

Za 2 osobe trebati će vam:
2 neoštećena vrganja
2 šalice quinoe
aceto balsamico
1 ražanj češnjaka sitno narezan
svježe mljeveni crni papar
morska sol
maslinovo ulje
lišće mrkve (može se i izostaviti)
žličica senfa
2 žlice sitno narezanog peršina
parmezan

Napravite marinadu od 2 žlice aceta balsamica, 4 žlice maslinova ulja, senfa, češnjaka, soli i svježe mljevenog papra i sitno narezanog lišća od mrkve. Možete po želji dodati i svježe ili sušeno začinsko bilje poput majčine dušice, origana, mažurana.. Vrganje očistite s nožićem, obrišite s pamučnom krpom te narežite na ploškice, sve osim klobuka. Klobuk ostavite cijeli. Marinirajte vrganje sat vremena u marinadi.

Quinou isperite pod mlazom vruće vode, posolite te kuhajte 15-20 minuta, ja volim kad je al dente znači nit premekana nit pretvrda.

Vrganje pirjajte zajedno sa marinadom kratko, dok ne omekane. Nema potrebe dugo ih pirjati i "mučiti" kuhanjem jer time sve više gube na aromi. Na kraju im dodajte sitno narezan peršin, pomješajte ih sa ocijeđenom kuhanom quinoom, dodajte parmezana po želji. Oblikujte u tortice uz pomoć čaše, na vrh stavite klobuk vrganja i uživajte u laganom i ukusnom jelu.
*Bilo bi dobro ne izostaviti svježe mljeveni crni papar, osim ukoliko ne volite, jer on izvlači maksimalno okus vrganja, nisam vjerovala dok sama nisam probala.